• 4
    Shares

5 sposobów na określenie, czy twój ruch internetowy jest zaangażowany

Krótki adres: https://wp.me/p9HR8C-3Jw

5 sposobów na określenie, czy twój ruch internetowy jest zaangażowany

 

 

 

autor:  James Riddle

Oryginalny artykuł »  FIVE WAYS TO TELL IF YOUR WEB TRAFFIC IS ENGAGED

 

 

Pięć sposobów na określenie, czy twój ruch internetowy jest zaangażowany

 

1: Współczynnik odrzuceń / wyjścia


Współczynnik odrzuceń i stopa wyjścia nie są takie same i nie należy ich mylić. Aby sprawdzić, na ile angażuje się ruch w Twojej witrynie, przyjrzymy się tym dwóm danym razem.

Współczynnik odrzuceń to procent pojedynczych stron. Google definiuje go “dla wszystkich sesji, które rozpoczynają się od strony, współczynnik odrzuceń jest procentem, który był jedynym z sesji [ Cytowany ].” Oznacza to, że jeśli użytkownik wejdzie do witryny ze strony głównej, ale nie przechodzi dalej w witrynie, strona główna po prostu doświadczyła odbicia, podnosząc w ten sposób współczynnik odrzuceń. Być może strona jest zagmatwana, a ludzie nie wiedzą, gdzie pójść dalej. Może użytkownicy znaleźli Twoją witrynę w sposób organiczny i po wejściu na stronę zdali sobie sprawę, że nie jest ona istotna dla tego, czego szukali. Może to być problem z treścią lub SEO. Spójrzmy prawdzie w oczy, nawet najbardziej wciągająca strona na świecie będzie nadal doświadczać odbić.

Więc jaka jest zdrowa stopa odrzuceń?

To jest pytanie do debaty, ponieważ nie ma żadnej wypróbowanej i prawdziwej odpowiedzi. Wielu powie, że 30% jest zbyt wysokie. Inni mówią, że od 40% do 60% to zdrowy współczynnik odrzuceń. W rzeczywistości to naprawdę zależy od Twojej witryny. Załóżmy, że prowadzisz płatną kampanię kierującą do niestandardowej strony docelowej z zamiarem stworzenia świadomości na temat nadchodzącej wersji produktu. Twoja strona zawiera opis produktu i osadzone wideo. Wejdziesz do Google Analytics i dowiesz się, że strona ma współczynnik odrzuceń 85%. Twoje tętno nasila się, zimny pot ścieka z twoich porów, gdy biegniesz do działu marketingu, aby dowiedzieć się, dlaczego zawodzą twoją firmę.

Mówią ci spokojnie, że współczynnik odrzuceń, mimo dużej liczby, nie stanowi problemu. Zanim wystrzelisz swój personel, pozwól mi powiedzieć, że mają jednak rację. Mimo że niewielu użytkowników porusza się dalej niż strona docelowa, nie ma powodu, aby to robić. W celu zwiększenia świadomości nie optymalizujesz kampanii pod kątem nawigacji po witrynie. Najprawdopodobniej Twoja strona docelowa nie ma żadnego wezwania do działania, aby nawigować dalej w witrynie.

Prawdziwym problemem jest to, że musisz śledzić kliknięcie lub jakąś formę interakcji, aby zmierzyć, czy użytkownicy angażują się w Twoją witrynę, a zatem nie przeskakują. Jeśli Google zarejestruje zdarzenie na stronie, nawet jeśli jest to jedyna wyświetlana strona, nie będzie ono traktowane jako odrzucenie. Krótka historia: weź pod uwagę cel i konfigurację witryny lub strony, patrząc na współczynnik odrzuceń.

 

2: Czas na stronie


Czas na stronie może być nieoceniony w mierzeniu zaangażowania witryny, zwłaszcza jeśli prowadzisz witrynę z treścią. Podczas analizy czasu spędzonego w witrynie należy pamiętać, że domyślnie Google Analytics przekracza limit czasu sesji po 30 minutach. Oznacza to, że nie będzie on liczyć dłużej niż 30 minut, a jeśli przejdziesz do innej strony o 30:01, będzie to liczyło się jako nowa sesja. Jeśli masz stronę z 35-minutowym filmem, zdecydowanie powinieneś zmienić to ustawienie.

Ponadto limit czasu sesji wynosi maksymalnie 4 godziny. A jeśli masz treść na jednej stronie, która trwa 4 godziny, Twoja witryna może wymagać dodatkowej TLC.

Kontekst . . . Jeszcze raz.

Podobnie jak w przypadku współczynnika odrzuceń, musisz przyjrzeć się kontekstowi średniego czasu spędzonego w witrynie, aby w pełni wykorzystać te dane. Chociaż więcej czasu spędzonego na stronie wydaje się lepsze, to w rzeczywistości może oznaczać, że użytkownik nie wie, gdzie się udać i jak nawigować.

Jeśli strona to strona produktów lub strona wyszukiwania, która ma być linkiem do innych stron w witrynie, długi czas na stronie oznacza, że ​​coś przełamuje przepływ wrażeń użytkowników. Spójrz na swoje strony, udawaj, że wcześniej nie widziałeś strony i zastanów się, ile czasu zajmie ci nawigacja na tych stronach. Jeśli masz stronę z długim artykułem lub dwuminutowy film, a użytkownicy spędzają średnio tylko 30 sekund na stronie, oznacza to, że masz problem.

Należy zwrócić uwagę na to, czy strona ma wysoki współczynnik odrzuceń lub wyjściowy. Jeśli którykolwiek z nich jest bardzo wysoki, nie masz dokładnego czasu na metryce strony. Czas na stronie jest mierzony jako czas, jaki upłynął między momentem, w którym użytkownik wszedł na stronę, a następnie nawigował na inną stronę. Jeśli użytkownik nie przejrzał innej strony, nie ma pomiaru, a Google Analytics rejestruje czas jako zero. Dlatego jeśli patrzysz na wysoki współczynnik odrzuceń, pracuj nad optymalizacją i poświęć swój czas na miejscu z przymrużeniem oka.

 

3: Średnia liczba wyświetlonych stron


Średnia liczba wyświetlonych stron to liczba stron witryny wyświetlanych przez użytkownika podczas sesji. Te dane mogą bardzo jasno określić, czy użytkownicy mogą znaleźć drogę do Twojej witryny, czy też mogą się zdezorientować i zrezygnować. Jest to kolejna miara, w której kontekst ma duże znaczenie.

Być może masz stronę do publikowania multimediów. Twoja strona jest pełna artykułów z jedną stroną, a większość ruchu pochodzi z mediów społecznościowych. Twoja średnia liczba stron na sesję to 1,45 i obawiasz się. Ponieważ większość odwiedzin pochodzi od użytkowników mediów społecznościowych, którzy klikają linki, aby przeczytać artykuł, a następnie odchodzi, można się spodziewać niskiej średniej oglądanych stron. Możesz wypróbować niektóre wezwania do działania na stronie, aby zachęcić użytkowników do czytania podobnych artykułów lub poprowadzić użytkowników do większej liczby stron, odwołując się do innych artykułów w tekście strony i łącząc się z nimi.

 

5 sposobów na określenie, czy twój ruch internetowy jest zaangażowany

Co zrobić, jeśli prowadzisz witrynę e-commerce, a średnia oglądanych stron to 1,45? To jest problem. W zależności od projektu witryny, prawdopodobnie nawigacja użytkownika powinna wyglądać następująco: strona główna – strona kategorii produktu – strona konkretnego produktu – strona koszyka zakupów i strona finalizacji zamówienia. Jest to najbardziej uproszczony sposób patrzenia na niego, a użytkownicy będą prawdopodobnie wyświetlać wiele produktów bez dokonywania zakupu przy pierwszej wizycie. W tym przypadku przynajmniej chcesz, aby średnia liczba wyświetlanych stron wynosiła 3, ale rzeczywistość jest taka, że ​​większość użytkowników nie przechodzi poza stronę główną. Czemu? Być może pasek nawigacyjny nie zapewnia zrozumiałego opisu kategorii produktów, a może strona główna jest trudna do wyświetlenia w niektórych przeglądarkach. Te dane pozwalają uzyskać wgląd w kolejne kroki, które możesz podjąć, aby zaangażować ruch w witrynie.

 

4: Mobile Engagement


Mimo że nie jest to konkretny rodzaj danych, Przegląd urządzeń mobilnych to wymiar w Google Analytics, który bardzo mówi o zaangażowaniu Twojej strony. W 2015 r. Wyszukiwarka Google na urządzeniach mobilnych przewyższyła liczbę wyszukiwań na komputerze. Jeśli Twoja witryna nie jest przyjazna dla urządzeń mobilnych, zaangażowanie będzie słabe, a strona zniechęci dużą grupę odbiorców do zaangażowania.

 

5 sposobów na określenie, czy twój ruch internetowy jest zaangażowany

 

Sekcja Przegląd urządzeń mobilnych w Google Analytics pozwala przeglądać dane o zaangażowaniu według urządzeń: komputerów stacjonarnych, urządzeń przenośnych i tabletów. W powyższym przykładzie widzimy, że komputer ma niski współczynnik odrzuceń o 29% i czas sesji wynoszący 2:47. Zaangażowanie w urządzenia mobilne nie jest tak wysokie, jak w przypadku wykonawcy, przy prawie 52% współczynniku odrzuceń i średniej długości sesji równej 1:29.

Zaangażowanie na urządzeniach przenośnych zwykle nie jest tak dobre, jak w przypadku komputerów stacjonarnych, jednak gdy występuje duża różnica, sygnalizuje możliwość dalszego sprawdzenia, dlaczego wydajność jest niska. Jeśli Twoja witryna nie wyświetla się dobrze na urządzeniach mobilnych, użytkownicy nie będą się nią zajmować. Ponadto, jeśli Twoim celem jest wypełnienie formularza, formularz ten musi być krótki i zoptymalizowany pod kątem zaangażowania w urządzenia mobilne.

 

5: Cele / śledzenie zdarzeń


W tym miejscu podejmujemy proaktywne działania w celu śledzenia ruchu w witrynie, a także zagłębiamy się we wspomniany wcześniej temat śledzenia zdarzeń. Oczywiście możesz logować się w Google Analytics i wyświetlać podstawowe dane, takie jak współczynnik odrzuceń i czas na stronie, ponieważ są to domyślne dane obliczane przez GA. Jednak najbardziej miarodajny wgląd pojawi się, gdy mierzysz konkretne cele na swojej stronie. Najlepszym sposobem na rozpoczęcie jest opracowanie cyfrowego planu pomiarów, w którym możesz określić cele biznesowe, w jaki sposób Twoja witryna pomoże osiągnąć te cele, a które wskaźniki witryny pokażą, czy osiągasz zamierzone cele (np. ).

Wspólnym celem śledzonym w Google Analytics jest uzupełnianie formularzy. Jeśli masz formularz rejestracji w swojej witrynie, możesz użyć śledzenia celów, by zmierzyć współczynnik konwersji w formularzu (procent użytkowników odwiedzających Twoją witrynę, którzy wypełnili formularz), a także utworzyć listy rezygnujące.

Opuszczanie formularzy jest również kluczowym pomiarem zaangażowania, ponieważ możesz zobaczyć, w którym momencie podczas wypełniania formularza użytkownik zdecydował się przerwać. Być może forma jest zbyt długa, może pytanie jest sformułowane w taki sposób, że dezorientuje użytkownika, a może po prostu nie chce ci podać jakiejś informacji, której szukasz. Zagłębianie się w te dane zapewni wgląd w możliwe optymalizacje formularza, takie jak zmiana lub usunięcie pytań.

5 sposobów na określenie, czy twój ruch internetowy jest zaangażowany

Oczywiście istnieje wiele działań, które możesz ustawić jako cele na swojej stronie. Jeśli chcesz uzyskać określoną liczbę odsłon strony lub czas spędzony w witrynie jako cel, możesz to ustawić i sprawdzić współczynnik konwersji celu dla liczby użytkowników, którzy spędzili więcej niż dwie minuty w Twojej witrynie. Możesz także skonfigurować niestandardowe śledzenie zdarzeń.

Zdarzenia to interakcje z treścią witryny, które można skonfigurować za pomocą niestandardowej implementacji javascript lub Google Tag Manager. Wydarzenie może wyglądać tak, jak kliknięcie linku zewnętrznego w celu wyświetlenia witryny płatności innej firmy lub kliknięcie karty “czytaj dalej” na stronie z treścią. Konfiguracja śledzenia zdarzeń może być prosta w przypadku podstawowych wydarzeń, w przypadku bardzo złożonych zdarzeń związanych z konkretnymi celami witryny. Gdy Google Analytics będzie ciągnąć te zdarzenia niestandardowe, możesz śledzić je jako konwersje celu. Możemy pomóc określić, które zdarzenia pokażą, że Twoja strona internetowa wygrywa, i wdrożyć je w celu udanego śledzenia.

 

W podsumowaniu


Pod koniec dnia standardowe dane Google Analytics mogą zapewnić Ci nieoceniony wgląd w swoją witrynę. Co więcej, pozwoli ci to dokładniej zbadać, w jaki sposób użytkownicy korzystają z Twojej witryny.

Dzięki bardziej skomplikowanym implementacjom i śledzeniu możesz zamienić swoją witrynę w potęgę konwersji. Gdy zbierzesz przydatne dane, możesz zapewnić swoim klientom optymalne wrażenia z witryny, które ostatecznie odzwierciedlą Twoje zyski.