• 6
    Shares

Krótki adres: https://wp.me/p9HR8C-2RB

Click Shop » konfiguracja sklepu

Gotowa platforma

do sprzedaży internetowej


Możliwość dodania 1 000 produktów (wersja Premium bez limitu). Podstawowa Integracja z Allegro i Facebookiem. Integracja z płatnościami elektronicznymi – (m.in. PayU, eCARD, DotPay). Usługi logistyczne ( m.in. Apaczka, Paczkomaty, Poczta Polska). Integracja z systemami fakturowymi (homebiuro/wFirma/IFirma). Integracja z porównywarkami cen (m.in. Nokaut, Ceneo, Okazje, Skąpiec). Pomoc 24/7/365. 50 GB pojemności konta (wersja Premium 100 GB).. Jeden język i waluta

Słowo od firmy Home.pl: 


Po zakończeniu rejestracji sklepu internetowego Click Shop, na adres e-mail wskazany jako kontaktowy otrzymasz dane do logowania do panelu sklepu. Od tej chwili Twój sklep jest już gotowy do rozpoczęcia konfiguracji i samej sprzedaży. Wprowadź podstawowe informacje dot. formy i kosztów dostawy, informacji o firmie i rozpocznij sprzedaż.

W kolejnych krokach konieczne będzie:

  • uzupełnienie asortymentu, a więc podstawowej treści sklepu, produktów, które będziesz sprzedawał,
  • stworzenie stron informacyjnych, stron, które pomogą Twoim klientom w zakupach ale i dostarczą cennych informacji o sklepie, firmie, dostawie,
  • konfiguracja integracji czyli powiązań pomiędzy sklepem a zewnętrznymi systemami wspomagającymi sprzedaż, jak serwis Allegro, płatności online PayU, firmy kurierskie Apaczka.pl czy InPost,
  • konfiguracja spójnego schematu komunikacji z klientami,
  • pozycjonowanie i dodanie witryny do Google.

Opis konfiguracji krok po kroku dla tych oraz wielu innych zagadnień, znajdziesz w naszej dokumentacji oraz na forum dyskusyjnym.

   Pomoc dla ClickShope » home.pl          Forum » dla ClickShop » home.pl    

A może potrzebujesz pomocy w konfiguracji sklepu?


Nie masz czasu na wykonanie wszystkich kroków do jego uruchomienia? Nic prostszego, wiele czynności możemy zrobić za Ciebie. Wprowadzanie produktów, konfiguracja integracji i wyglądu sklepu, to wszystko wchodzi w zakres naszej oferty.

Dlaczego warto skorzystać z usług naszych ekspertów?


Konfiguracja e-sklepu jest zadaniem, któremu trzeba poświęcić czas. Jeśli zależy Ci na szybkiej konfiguracji i uruchomieniu sprzedaży w Internecie, skorzystaj z pomocy specjalisty który zrobi wszystko za Ciebie!

Jakie dodatkowe usługi oferujemy?


Zadbamy o wsparcie sprzedaży w Twoim e-sklepie. Uruchomimy dla Ciebie integrację z porównywarkami cen, usługami Google, integrację z Allegro czy też e-sklep na Facebooku.

Jaki jest czas realizacji zgłoszenia?


Czas realizacji jest orientacyjny, uzależniony od bieżącej liczby napływających zgłoszeń, poziomu skomplikowania zlecenia oraz ilości danych, na których realizowane będą operacje.

 

Źródło » home.pl

 

 

Konfiguracja usług w starym panelu administracyjnym


Naszą zabawę rozpoczniemy od konfiguracji usług powiązanych ze sklepem internetowym dla .”gotowego sklepu” CLICK SHOP firmy Home.pl. Nie dlatego, że jest taki wspaniały bo niestety rozwija się dość wolno. Jednak jest dość tani w pierwszym roku użytkowania, przy jego zakupie dostajemy obecnie pięć domen za darmo, szyfrowanie domeny protokołem SSL za około 12-15 pln za rok.

Rejestracja sklepu

Click Shop » konfiguracja sklepu

Sama rejestracja i zakup usług to nic wielkiego więc szkoda tekstu.

Click Shop » konfiguracja sklepu

Click Shop » konfiguracja sklepu

Zostaje jeszcze weryfikacja i potwierdzenie z opłatą. Dalej się nie przedrę ponieważ system sprawdza nip z regonem lub pesel.

Choć dość istotnym elementem jest wybór nazwy dla domeny i warto się zastanowić.

Informacje jak zamówić domenę pokażę na portalu home jednak w podobny sposób zrobicie to na każdym portalu zajmującym się hostingiem.

Wybór domeny rozpoczynamy od jej wymyślenia 😀 jej nazwa jest bardzo ważna w przyszłym pozycjonowaniu (dlaczego? dział o SEO). Następnie sprawdzamy cz jest wolna. Ja wybrałem nazwę “przykładowadomena”.

Click Shop » konfiguracja sklepu

Okazało się, że jest wolna z wyznacznikiem pl więc dodałem do koszyka.

Click Shop » konfiguracja sklepu

Jednak mamy oczywiście więcej możliwości.

Click Shop » konfiguracja sklepu

Click Shop » konfiguracja sklepu

Click Shop » konfiguracja sklepu

Click Shop » konfiguracja sklepu

Dodatkowo jeżeli mamy już zakupioną domenę np. w Holandii, a chcielibyśmy wykupić hosting w Polsce to możemy dokonać jej przeniesienia.

Click Shop » konfiguracja sklepu

Jeśli chodzi o usługę-sklep będę opierał się w przykładach na aktywnym już sklepie  – wyprawa4men.pl  (ciekawy i przemyślany wybór nazwy przez właścicieli sklepu). W przypadku tego sklepu zakupiono dwie usługi SSL do szyfrowania (zabezpieczenia) sklepu, pięć domen i sam sklep w wersji Premium. Jedną z domen przypięto do usługi sklepu oraz jeden z protokołów SSL zainstalowano dla domeny.

Po zakupie otrzymamy dostęp do panelu administracyjnego usługami do którego będziemy dostać się tutaj https://panel.home.pl/

Click Shop » konfiguracja sklepu

Najpierw składamy wniosek o certyfikat SSL -> menu -> bezpieczeństwo

SSL

Pamiętajcie, że po złożeniu wniosku o certyfikat SSL i jego zainstalowaniu otrzymacie email na konto admin@waszadomena.pl (u mnie admin@mojnowysklep.pl) dlatego musicie posiadać takie konto pocztowe. Bez potwierdzenia tego emaila certyfikat nie włączy się i nadal domena będzie z http://.

Click Shop » konfiguracja sklepu

Następnym etapem jest połączenie protokołu SSL z domeną

Połączenie SSL z domeną

Przechodzimy do konfiguracji usługi SSL i wciskamy przycisk Zainstaluj certyfikat.

Click Shop » konfiguracja sklepu Click Shop » konfiguracja sklepu

Certyfikat jak widzicie otrzymał uprawnienia administracyjne (otrzymał od Was – przycisk preferencje). Jego okres ważności to jeden rok. Za rok kolejna opłata 😀. Każdej usłudze nadajemy lub nie uprawnienia administracyjne, a skrzynkom pocztowym możemy dodatkowo pozwolić na reset haseł i zablokować spam od home.

Click Shop » konfiguracja sklepu

Konfiguracja domeny

Kolejna usługa to sama domena. Wciskamy konfiguracja usługi.

Click Shop » konfiguracja sklepu

Click Shop » konfiguracja sklepu

Oczywiście korzystając z przycisku preferencje musimy połączyć domenę z usługą jaką jest w tym przypadku sklep.

Click Shop » konfiguracja sklepu

Konfiguracja usługi sklep ClickShop

Kolejnym elementem jest usługa – sklep. Tutaj również kilka ustawień.

Click Shop » konfiguracja sklepu

Click Shop » konfiguracja sklepu

Jak widzicie w przypadku wersji Premium mamy 100 GB miejsca. Niby dużo jednak przy planowaniu dużych sklepów trzeba się zastanowić.

Przechodzimy do preferencji.

Click Shop » konfiguracja sklepu

Znów ustawiamy uprawnienia administracyjne. Dodatkowo ustawiamy wersję php jednak zmieniamy wersję tylko jeśli nieco się na tym znamy. Możemy ustawić proporcje miejsca na dysku pomiędzy pocztą i sklepem. Standardowo jest poczta (wszystkie założone później konta pocztowe)10 GB / sklep 90 GB.

Konfiguracja baz danych

Następnym elementem są bazy danych. Standardowo do obsługi sklepu wystarczy jedna. Jednak usługa w wersji Premium mamy możliwość stworzenia aż 50 baz (w ramach tych 100 Gb).

Click Shop » konfiguracja sklepu

Zwróćcie uwagę na to, że po zainstalowaniu certyfikatu i potwierdzeniu emaila sklep uzyskał już https://

Konfiguracja serwera WWW

Jeśli chodzi o ustawienia serwera www to jest to już zabawa dla bardziej zaawansowanych użytkowników i w tym dziale nie będę ich opisywał.😀

Click Shop » konfiguracja sklepu

 

Ale reasumując:

-> Kupujemy sklep, SSL i domenę (ta jest za darmo).

-> Łączymy domenę ze sklepem.

-> Instalujemy certyfikat SSL.

-> Ustawiamy proporcje przydzielonego miejsca na dysku.

-> Konfigurujemy skrzynki pocztowe (opisano w dziale n°01 Mail)


 

 

 

 

Konfiguracja sklepu

Demo sklepu znajdziecie tutaj  https://sklep-demo.home.pl/

Demo oparte na szablonie RWD

Natomiast demo panelu administracyjnego znajdziecie tutaj  https://sklep-demo.home.pl/admin

login: admin

hasło: Demo1234

 

No to spróbujmy skonfigurować nowy sklep. Wraz z zakupem sklepu otrzymujecie darmowe szablony jego wyglądu.

Click Shop » konfiguracja sklepu

 

Krok 01 – (Konfiguracja sklepu) Dlatego w pierwszej kolejności musimy wybrać schemat wyglądu sklepu.

Konfiguracja -> Wygląd -> Galeria stylów

Wybieramy z menu Konfiguracja -> Wygląd -> Galeria stylów

Click Shop » konfiguracja sklepu

Tutaj możemy sobie wybrać szablon, który później dostosujemy do własnych potrzeb.

Click Shop » konfiguracja sklepu

Ja osobiście wybrałem ten. Choć tak naprawdę ważny był dla mnie układ strony ponieważ i tak zamierzałem go całkowicie zmienić pozostając przy takiej budowie box-ów.

Click Shop » konfiguracja sklepu

Finalnie przybrał taką formę.

Click Shop » konfiguracja sklepu

Tworzenia wyglądu opiszę na końcu działu. Mogę tylko doradzić program photoshop firmy Adobe. Wersja 30 dniowa jest za darmo. Do rejestracji na portalu Adobe możecie wykorzystać jedną ze skrzynek pocztowych – techniczną.

 

Krok 02 – (Konfiguracja sklepu) Teraz zajmiemy się dalszą konfiguracją sklepu rozpoczynając od wprowadzenia danych podstawowych. Będą one później wykorzystywane w postaci [shortcode] np {nazwa firmy} czy {nr telefonu} w różnych miejscach sklepu tj. regulaminy, dane dla klienta itp.

Konfiguracja -> Ustawienia podstawowe

Click Shop » konfiguracja sklepu

Konfiguracja -> Ustawienia podstawowe -> Informacje o sklepie

Click Shop » konfiguracja sklepu

Adres sklepu to Wasza domena. Pamiętajcie, że jeżeli zainstalowaliście certyfikat SSL należy nazwę domeny poprzedzić https://

Podczas budowy sklepu dobrze jest wyłączyć jego widoczność i umieścić informację np. o etapie budowy.

Konfiguracja -> Ustawienia podstawowe -> Dane firmy

Click Shop » konfiguracja sklepu

Wszystkie informacje, które tutaj umieścicie będą w zasadzie wykorzystywane przez wiele elementów sklepu dlatego muszę być rzetelnie wprowadzone.

Konfiguracja -> Ustawienia podstawowe -> Ustawienia email

Click Shop » konfiguracja sklepu

Tutaj możecie powtórzyć powyższe ustawienia wprowadzając nazwę własnej domeny oraz adres email i hasło założone w portalu administracyjnym home.

 

Krok 03 – (Konfiguracja sklepu) Kolejnym elementem jest doprowadzenie do jak największe automatyzacji w zakresie sprzedaży.

Konfiguracja -> Sprzedaż

Click Shop » konfiguracja sklepu

Konfiguracja -> Sprzedaż -> Zakupy

Click Shop » konfiguracja sklepu

Click Shop » konfiguracja sklepu

Zapamiętaj koszyk – jeśli zaznaczycie TAK to sklep w ramach wysłanego na komputer klienta ciasteczka (cookies) pozwalającego na zachowanie identyfikatora sesji będzie pamiętał asortyment przechowywany w bazie danych.

Dodawanie do koszyka – (odśwież stronę i nie przenoś do koszyka / odśwież stronę i przenieś do koszyka)

Dostawa i płatność – (pokaż w koszyku / pokaż jako dodatkowy krok w procesie zakupowym)

Zezwól na zakup niezarejestrowanym – jeżeli zaznaczycie tak to może Wam to to zrobić śmietnik w bazie danych od informacji o asortymencie, który leży sobie w koszykach

Udostępnij zamówienie poprzez link – pozwala, poprzez link z kodem, na dostęp do szczegółów zamówienia złożonego bez rejestracji konta

Wymagaj potwierdzenia zamówień – (jeśli tak: aby potwierdzić zamówienie, klient musi kliknąć w link, przesłany w mailu po złożeniu zamówienia treść maila możesz edytować w – Zawartość » Wiadomości e-mail » Zamówienie – potwierdzenie)

Aktualizuj stan magazynowy po zakupie – jak najbardziej na tak

Pozwalaj na zakupy większej ilości produktów niż jest w magazynie – odradzam ponieważ wystawianie artykułów bez pokrycia ma zły wpływ na klientów

Kolejny numer zamówienia – od Was zależ jaki numer będzie miało pierwsze zamówienie 😀 ale tu można pokombinować ponieważ klienci zwracają uwagę na ilość realizowanych zamówień przez sklep

Włącz obsługę numeru PESEL dla osób fizycznych – pole wyświetli się w formularzu rejestracji i zamawiania dla kraju Polska – pamiętajcie, że administrujecie danymi osobowymi 😀

Dodaj możliwość zapisania się do newslettera w procesie zakupowym i rejestracji – jeśli tak to takie pole znajdziemy w ostatnim formularzu zamówienia

Wyłącz możliwość kupowania – podczas budowy i testów sklepu koniecznie ustawcie na tak

Pozwalaj na zakup produktów bezpłatnych – hmm ale o co chodzi 😀 ja nie wiem

Minimalna wartość zamówienia – proponuje wartość 1 – no chyba, że powyżej jest na tak 😀

Minimalna ilość produktów – proponuje wartość 1

Zmień status zamówienia po utworzeniu przesyłki – ustawiamy tu automat – procedura, która się wykona po utworzeniu paczki

  – nowe » złożone

  – w realizacji » przyjęte do realizacji

  – w realizacji » oczekiwanie na dostawę

  – w realizacji » w trakcie kompletowania

  – w realizacji » oczekiwanie na płatność

  – w realizacji » gotowe do wysłania

 – zamknięte (zrealizowane) » przesyłka wysłana

 – zamknięte (niezrealizowane) » anulowane

  – zamknięte (niezrealizowane) » odrzucone

  – zamknięte (niezrealizowane) » zwrócone

  – zamknięte (niezrealizowane) » reklamowane

Zmień status zamówienia po wysłaniu przesyłki – lista wyboru jak wyżej

Powiadamiaj o dostępności produktu – należy skonfigurować, który stan dostępności  będzie zbierał adresy e-mail od klientów

Konfiguracja -> Sprzedaż -> Faktury

Macie do wyboru dwie wersje fakturowania:

a) fakturowanie wewnętrzne oparte na własnych ustawieniach, które przedstawiono poniżej. W momencie opłaty przez klienta sklep sam wystawi np. rachunek proforma i wyśle do klienta emailem jako nadawcę ustawiając adres wprowadzony w ustawieniach podstawowych.

Click Shop » konfiguracja sklepu

Rodzaj numeracji faktur – do wyboru:

  – prefiks / numer / miesiąc / rok

  – prefiks / numer / rok

Załącz fakturę do e-maila z potwierdzeniem zamówienia – klient lubi mieć takie informacje, jednak od zamówienia do zapłaty jeszcze daleko 😀

Pokazuj fakturę w Panelu klienta – proponuje zaznaczyć ku zadowoleniu klienta

Plik graficzny loga – na potrzeby wyglądu faktury dobry pomysł

Click Shop » konfiguracja sklepu

b) fakturowanie zewnętrzne oparte o zewnętrzną aplikacje lub portal np. w przypadku tego sklepu wykupiono dodatkową usługę z którą połączono sklep. Od tej chwili sklep automatycznie będzie księgowa opłaty, a portal wystawiał faktury i przesyłał do klientów emailem.

Click Shop » konfiguracja sklepu

Można zastosować również obie metody jednocześnie jednak nie polecam takiego rozwiązania.

Konfiguracja -> Sprzedaż -> Dostawy

Click Shop » konfiguracja sklepu

W tym miejscu musicie zaktualizować sobie wiedzę o faktycznych kosztach i wprowadzić je wraz z gramaturą. Te dane będą później przez automat sklepu przy płatnościach i wysyłkach. Oczywiście dodać kolejne rodzaje dostaw lub dezaktywować (oczko😀) istniejące albo wręcz usunąć.

Poniżej przedstawiono przykład ustawień. Zwróćcie uwagę, iż w tym miejscu łączymy rodzaj dostawy z rodzajem płatności. Jeżeli w tym rodzaju nie zaznaczymy “Gotówka jako obsługiwanej płatności to klient nie będzie mógł z takiej formy skorzystać.”

Click Shop » konfiguracja sklepu

Dodatkowe istotne dane na które należy zwrócić uwagę to waga, gabaryty (element połączony z dostawą), wysyłka do. Pamiętajcie, że są to ustawienia standardowe, które będzie można zmienić podczas wystawiania poszczególnych artykułów.

Podczas ustawiania kosztów dostawy możemy dodatkowo uzależnić je od:

Opłaty stałej.

Click Shop » konfiguracja sklepu

Opłatę zależną od wagi przesyłki. Jednak w tym przypadku waga artykułu musi być zawsze wprowadzona aby sklep właściwie obliczył koszty.

Click Shop » konfiguracja sklepu

Opłatę zależną od wartości zakupów. Pamiętajcie ustawiacie automatyzacje sklepu.

Click Shop » konfiguracja sklepu

Konfiguracja -> Sprzedaż -> Strefy dostaw

Click Shop » konfiguracja sklepu

To dodatkowy element w którym możecie rozszerzyć koszty dostawy w zależności od kraju lokalizacji klienta.

Click Shop » konfiguracja sklepu

Konfiguracja -> Sprzedaż -> Płatności

Click Shop » konfiguracja sklepu

Powyżej przedstawiono standardowe rodzaje płatności, które można rozszerzyć o kolejne. W tym sklepie opłatami online zajmuje się PayU dlatego w ustawieniach tej płatności połączono sklep z PayU poprzez identyfikator otrzymany od PayU. Wcześniej oczywiście podpisano umowę i połączono usługę z rachunkiem bankowym oraz zweryfikowano poprawność wszelkich danych.

Click Shop » konfiguracja sklepu

W przypadku błędów podczas dokonywania transakcji klient otrzyma informacje ustawione na poniższym obrazie.

Click Shop » konfiguracja sklepu

Dodatkowo jak widzicie tutaj łączymy nasz sklep z portalem PayU.

Konfiguracja -> Sprzedaż -> Statusy zamówień

Click Shop » konfiguracja sklepu

Przykład ustawień.

Click Shop » konfiguracja sklepu

 

Krok 04 – (Konfiguracja sklepu) Czas ustawić preferencje nowych użytkowników sklepu.

Konfiguracja -> Klienci

Click Shop » konfiguracja sklepu

Konfiguracja -> Klienci -> Rejestracja

Click Shop » konfiguracja sklepu

W tym miejscu ustawiamy szczegóły dotyczące rejestracji klientów. Jak widzicie można w ramach rabatów ustawić jakąś zachętę dla nowych klientów i później oznajmić to na stroni jako informacje. Tutaj jako wymagania podczas rejestracji ustawiono tylko email i hasło. Jednak podczas pierwszej finalizacji zamówienia klient zostanie poproszony o pozostałe dane.

Konfiguracja -> Klienci -> Dodatkowe pola formularzy

Click Shop » konfiguracja sklepu

W tym miejscu umieszczamy box-y informacyjne, które np. klient musi zaakceptować podczas finalizacji transakcji. W tym przypadku akceptacja regulaminu i dodatkowo prośba o przesłanie podsumowania za pomocą aplikacji messenger, która został powiązana ze sklepem.

 

Krok 05 – (Konfiguracja sklepu) Następnym elementem jest parametry automatyzacji w zakresie wystawianych produktów, możliwości opiniowania produktów i transakcji.  Ewentualne rozszerzenie stanów dostępności i terminów wysyłki. Wszystko co tutaj ustawimy będzie  wartością domyślną podczas np. dodawania nowego asortymentu

Konfiguracja -> Asortyment

Click Shop » konfiguracja sklepu

Konfiguracja -> Asortyment -> Produkty

Click Shop » konfiguracja sklepuClick Shop » konfiguracja sklepu Click Shop » konfiguracja sklepu

Nowości:

     – automatycznie, na podstawie daty dodania produktu – mechanizm pozwala zdefiniować, które produkty zostaną ustawione jako nowości

     – ręcznie, ustawię które produkty są nowościami – w przypadku ręcznego ustawienia, należy w edycji produktu oznaczyć produkt jako nowość

Bestsellery

     – automatycznie na podstawie zakupów Klientów – mechanizm pozwala zdefiniować, które produkty zostaną ustawione jako bestsellery

          – okres czasu

               – ostatnie 7 dni

               – ostatnie 30 dni

               – ostatnie 90 dni

               – bezterminowo

           – algorytm

               – największa ilość

               – największa wartość

     – ręcznie, ustawię które produkty są bestselerami – w przypadku ręcznego ustawienia, należy w edycji produktu oznaczyć produkt jako bestseller

Vat – tutaj ustawcie najczęściej używaną wartość, co później przyśpieszy proces dodawania nowych produktów

Kod produktu – unikalny dla każdego produktu

     – Następne ID

     – Losowy

Aktywność – warto ustawić tak z zastrzeżeniem, że Stan dostępności ustawimy na np. spodziewana dostawa

Waga – proponuję pozostawić puste miejsce ponieważ i tak prawie każdy produkt będzie miał inną wagę – jak widzicie rozszeżeniem są gramy dlatego, że ten sklep sprzedaje w różnej gramaturze poniżej kilograma

Priorytet – im wyższy numer tym produkt będzie wyżej na liście

Alarm magazynowy – dzięki tym ustawieniom będziecie wiedzieć, że kończy Wam się dany towar

Click Shop » konfiguracja sklepu

Jednostka miary – 😀

Stan dostępności – przy nowych produktach w trakcie obróbki proponuje – spodziewana dostawa

     – automatyczne

     – spodziewana dostawa

     – dostępny na zamówienie

     – wycofany z oferty

     – brak informacji

     – przedsprzedaż

Wysyłka – 😀

Konfiguracja -> Asortyment -> Opinie

Click Shop » konfiguracja sklepu

Włącz opinie o produktach – warto włączyć szczególnie, że mamy wpływ administracyjny na te opinie

Click Shop » konfiguracja sklepu

Tylko zalogowani mogą dodawać opinie – jak wolicie

Click Shop » konfiguracja sklepu

Pokazuj opinie dopiero po zatwierdzeniu – tak 😀

Click Shop » konfiguracja sklepu

Konfiguracja -> Asortyment -> Stany dostępności

No cóż w zależności od zasobów własnych magazynów oraz szybkości zamówień z hurtowni sami musicie zdecydować

Click Shop » konfiguracja sklepu

Konfiguracja -> Asortyment -> Terminy wysyłki

W zależności od podpisanych umów z firmami kurierskimi lub ilości kroków na pocztę 😀

Click Shop » konfiguracja sklepu

Konfiguracja -> Asortyment -> Stawki VAT

Click Shop » konfiguracja sklepu

Konfiguracja -> Asortyment -> Czyszczenie bazy danych

Click Shop » konfiguracja sklepu

Uwaga. W przypadku utraty danych firma home przechowuje kopie sklepu i odpłatnie przywraca dane. Drugie rozwiązanie to instalacja aplikacji Click Studio, która przechowuje dane o produktach i zamówieniach.

 

Krok 06 – (Konfiguracja sklepu) Natomiast w tym miejscu będziemy mogli zaprojektować programy lojalnościowe, utworzyć rabaty oraz stworzyć dodatkowo własny blog tematyczny.  W tym miejscu znajduje się również element automatyzujący pozycjonowanie sklepu, a tym ścieżka do mapy strony, której użyjemy do dokonania ustawień w Google Search Console i Bing Webmaster.

Konfiguracja -> Marketing

Click Shop » konfiguracja sklepu

Konfiguracja -> Marketing -> Program lojalnościowy

Click Shop » konfiguracja sklepu

Włącz program lojalnościowy – program lojalnościowy umożliwia zbieranie punktów za zakupy i inne akcje wykonane przez klienta oraz zamianę zgromadzonych punktów na produkty

Przydziel punkty za – przeglądanie oraz zarządzanie punktami klientów możliwe jest w sekcji Edycja klienta > Program lojalnościowy

Click Shop » konfiguracja sklepu

zapisanie się do newslettera – punkty zostaną przydzielone w momencie potwierdzenia rejestracji oraz odjęte w momencie wypisania się z newslettera

dodanie opinii o produkcie – punkty zostaną przydzielone w momencie zatwierdzenia opinii przez administratora

Tryb programu 

 – wymiana punktów na produkty – zarządzanie punktami dla poszczególnych produktów możliwe jest w sekcji Edycja produktu > Program lojalnościowy

– wszystkie produkty

– tylko produkty z kategorii

Click Shop » konfiguracja sklepu

 – tylko produkty producenta

Click Shop » konfiguracja sklepu

 – tylko wybrane produkty

 – stały rabat po uzyskaniu określonej liczby punktów

Konfiguracja -> Marketing -> Pozycjonowanie

a) ustawienia podstawowe

Click Shop » konfiguracja sklepuClick Shop » konfiguracja sklepu Click Shop » konfiguracja sklepu

b) google sitemap

Click Shop » konfiguracja sklepu

c) zaawansowane

Click Shop » konfiguracja sklepu

Konfiguracja -> Marketing -> Rabaty

Click Shop » konfiguracja sklepu

Konfiguracja -> Marketing -> Blog

Click Shop » konfiguracja sklepu

 

Krok 07 – (Konfiguracja sklepu) Następny element to już nadanie uroku Waszemu sklepowi.

Konfiguracja -> Wygląd
Click Shop » konfiguracja sklepu

Konfiguracja -> Wygląd -> Aktywny styl graficzny

Ustawienia podstawoweNagłówekStopkaStrona głównaLista produktówSzczegóły produktuModułyWłasny styl CSS/LESSWłasny skrypt JSPliki graficzneEdycja zaawansowana

Click Shop » konfiguracja sklepu

Postaram się omówić raczej sprawy stanowiące “problem” 😎.szerokość strony – programiści wprawdzie dają możliwość zmiany tej wartości (standardowo 1140 px) jednak wewnętrzny podział kolumn został zapisany w szablonie stylu do którego nie macie dostępu. Chyba, że 😀 w pozycji konfiguracja -> integracje -> integracje własne w sekcji <head> wklejcie poniższy cały kod (szerokość kolumn to wiersze: .leftcolwidth i .rightcolwidth – wartości zmieniacie według potrzeby)

Click Shop » konfiguracja sklepu

efekt: zwiększono wartość lewej kolumny dla lepszego rozwijanego menu

Click Shop » konfiguracja sklepu

tło sklepu – w zasadzie prawie wszystko możecie tu ustawić jednak prawie robi dużą różnice 😀. Obrazek tła zostanie wstawiony jednak ma on określoną wysokość, a dalej ekran zostanie wypełniony wybranym kolorem. co zrobić aby obrazek nie ruszał się, a przewijana była treść?  Do powyższego kodu dodajemy poniższą wartość

Click Shop » konfiguracja sklepu

Click Shop » konfiguracja sklepu

logowanie i koszyk – warto zwrócić uwagę, że w tym szablonie mamy możliwość włączenia/wyłączenia górnej belki

Click Shop » konfiguracja sklepu

logo – w tym przypadku animowany gif

tło nagłówka – warto zostawić puste aby skorzystać z tego miejsca np. na święta umieszczając tam króliczka czy też mikołaja (również animacje) – macie sporo miejsca bo całą górną część ekranu

Click Shop » konfiguracja sklepu

ot taki przykład 😀

Click Shop » konfiguracja sklepu

Click Shop » konfiguracja sklepu

Click Shop » konfiguracja sklepu

jak nazwa wskazuje jest to stopka naszego sklepu – korzystamy z edytora tekstu lub mamy możliwość pracy z kodem

Click Shop » konfiguracja sklepu

efekt:

Click Shop » konfiguracja sklepu

Click Shop » konfiguracja sklepu

ilość kolumn – w tym przypadku dwie al możecie ustawić do czterech

efekt:

Click Shop » konfiguracja sklepuClick Shop » konfiguracja sklepuClick Shop » konfiguracja sklepu

jak widzicie w ostatnim przypadku czekało by Nas albo usunięcie prawego boxa albo zabawa z kodem w ramach sekcji <head>

pozostałe opcje są oczywiste

Click Shop » konfiguracja sklepu

ilość kolumn jak poprzednio

ilość produktów to raczej ilość wierszy razy ilość kolumn – tak będzie wszystko synchroniczne

domyślny widok – do wyboru:

nazwa+opis+zdjęcie

Click Shop » konfiguracja sklepu

nazwa+zdjęcie

Click Shop » konfiguracja sklepu

nazwa+opis

Click Shop » konfiguracja sklepu

nazwa

Click Shop » konfiguracja sklepu

pozwól zmieniać widok – możecie pozwolić aby klient sam wybrał jeden z powyższych widoków (LISTA | OPIS | ZDJĘCIE | PEŁNE)

Click Shop » konfiguracja sklepu

Click Shop » konfiguracja sklepu

W tym miejscu możecie aktywować widoczność poszczególnych elementów w oknie konkretnego produktu. Poniżej przedstawiam efekt dla powyższych ustawień.

Click Shop » konfiguracja sklepu

 w tym miejscu zadbamy o tzw. boxy czyli poszczególne gotowe elementy na stronie.

układ podstawowy

Click Shop » konfiguracja sklepu

Macie możliwość wyłączenia elementów (strona główna, lista produktów, szczegóły produktów, koszyk, blog) i ustawić tylko układ podstawowy. Spowoduje to jeden rodzaj wyświetlanego szablonu strony. Ja jednak wykorzystam wszystkie elementy, a układ podstawowy wykorzystywany będzie wyłącznie dla stron informacyjnych typu np. regulamin.

Click Shop » konfiguracja sklepu

Zanim omówię pozostał zakładki przedstawię standardowe boxy przygotowane przez programistów home.

Click Shop » konfiguracja sklepuClick Shop » konfiguracja sklepu

Oczywiście mamy  możliwość utworzenia własnych boxów. Ja potrzebowałem takich jak:

przykład: Pogoda

Click Shop » konfiguracja sklepu

Click Shop » konfiguracja sklepu

Kod można wygenerować na wielu portalach. Ja wygenerowałem go tutaj https://pogoda.interia.pl/box

przykład: Nasz FanPage na Facebook

Click Shop » konfiguracja sklepu

Click Shop » konfiguracja sklepu

Oczywiście można rozszerzyć ilość danych w tym boxie. Więcej na ten temat znajdziecie tutaj https://developers.facebook.com/docs/plugins/page-plugin

przykład: Reklama

Click Shop » konfiguracja sklepu

Click Shop » konfiguracja sklepu

O kodzie w ramach usługi Google AdSense napiszę już w innym dziale

Takich wtyczek możecie w sieci znaleźć wiele.

strona główna

Click Shop » konfiguracja sklepu

Click Shop » konfiguracja sklepu

lista produktów

Click Shop » konfiguracja sklepu

Tuta całkowicie wyłączono prawą kolumnę.

Click Shop » konfiguracja sklepuClick Shop » konfiguracja sklepu Click Shop » konfiguracja sklepu Click Shop » konfiguracja sklepu Click Shop » konfiguracja sklepu Click Shop » konfiguracja sklepu

szczegóły produktu

Click Shop » konfiguracja sklepu

Click Shop » konfiguracja sklepuClick Shop » konfiguracja sklepuClick Shop » konfiguracja sklepu

koszyk

Click Shop » konfiguracja sklepu

Click Shop » konfiguracja sklepu Click Shop » konfiguracja sklepu Click Shop » konfiguracja sklepu

blog

Click Shop » konfiguracja sklepu

Click Shop » konfiguracja sklepu Click Shop » konfiguracja sklepu Click Shop » konfiguracja sklepu Click Shop » konfiguracja sklepu

Click Shop » konfiguracja sklepu

Co tu dużo pisać możecie tu wkleić kod, który zmieni cały wygląd sklepu lub jego poszczególne elementy. Jednak zabawa kodem to raczej dla osób bardziej zaawansowanych. Plik z głównym stylem znajduje się na serwerze i nazywa się main.css. Można go znaleźć w Edycji zaawansowanej.

Jednak tu ostrzegam, że firma home twierdzi, iż nie ponosi odpowiedzialności w przypadku zmiany tego pliku. Ale z drugiej strony po zmianie kodu sklep zapisuje datę i godzinę zmiany oraz pozwala na powrót do wcześniejszej wersji.

Click Shop » konfiguracja sklepu

Click Shop » konfiguracja sklepu

Możemy również dokonać porównania ostatniej wersji z wersją oryginalną.

Click Shop » konfiguracja sklepu

Click Shop » konfiguracja sklepu

Jak z CSS. Ja wrzucałem skrypty do sekcji <body>

W tym miejscu mamy wszystkie pliki używane w szablonie. W przypadku tego sklepu dokonano wymiany prawie wszystkich plików.

Po pierwsze tutaj możecie dodać każdy obraz, którego później użyjecie gdziekolwiek.

Click Shop » konfiguracja sklepu

W przypadku obrazów stanowiących część szablonu graficznego to podlegają one podmianie (zastąpieniu). Pamiętajcie o zachowaniu kopii podmienianych plików.

Click Shop » konfiguracja sklepu

Click Shop » konfiguracja sklepu

Czasami zajdzie potrzeba edycji i podmiany kilku obrazów stanowiących finalnie całość.

Click Shop » konfiguracja sklepu

Click Shop » konfiguracja sklepu

Click Shop » konfiguracja sklepu

Click Shop » konfiguracja sklepuClick Shop » konfiguracja sklepu Click Shop » konfiguracja sklepu Click Shop » konfiguracja sklepu

Edytor HTML

Click Shop » konfiguracja sklepu

Click Shop » konfiguracja sklepu


To tak na szybko 😁. Sklep za który musimy nieco zapłacić, a już szczególnie gdy kończy się Nam promocja 😁. Ale jak najbardziej polecam to rozwiązanie

 

Już niedługo opiszę nieco o wtyczce » sklepie Click Shop » konfiguracja sklepu opartym na Wordpresie. W tym przypadku może być za darmo 😁




Click Shop » konfiguracja sklepu

seo news lightroom news alltop website speed test page speed test web domain typer .htaccess htpasswd robots.txt sitexy SEO Analyzer Checkr Meta Tag Analyzer Keyword Rank Checker Pagespeed Analyzer Check Mobile Friendly Check Keyword Generator Tool Google PageRank Checker Social Media Shares Checker  Server HTTP headers and response check Google-Buzz Backlink Builder Tool Website Rank Checker Keyword List Cleaner Redirect Generator Google+ Search  Google+ Plus One Checker Strip HTML Tags Convert Timestamp to Date Convert Date to Timestamp Word Count Tool Text to HTML Tool Content Writing Tool Font  Test Tool Multiple PageRank Checker Free PageRank Images TrustRank Checker Fake PageRank Checker Similar Text Finder Reciprocal Link Checker Domain Age Checker Google Banned Checker Browser Details All SEO Services Yandex – Rambler  Checker Email Image Creator Geolocation Tool Online Port Scanner Whois Domain Name Checker SEO Articles  Links Value Calculator PageRank Prediction Search Engine Spider Simulator