• 4
    Shares

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

Krótki adres: https://wp.me/p9HR8C-3WF

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

 

 

Wprowadzenie do tematu


Google Ads – system reklamowy Google uruchomiony 20 października 2000 roku, pozwalający na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google i na stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense, sprzedawane w modelu CPC i CPM. Wikipedia

 

Gdzie wyświetla się Twoja reklama

Na komputerach, tabletach i smartfonach Twoja reklama może pojawić się nad wynikami wyszukiwania, jeśli słowa użyte w wyszukiwarce Google przez użytkownika pasują do Twoich słów kluczowych.

Płacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie reklamę i wejdzie na stronę lub zadzwoni do Twojej firmy. Klienci używają wyszukiwarki Google miliony razy dziennie, dlatego możesz sprawić, że będą częściej zauważać Twoją firmę i rozważać skorzystanie z jej oferty.

Docieraj do klientów na stronach i w aplikacjach

Reklamy w sieci reklamowej wyświetlają się w ponad dwóch milionach stron internetowych i 650 000 aplikacji – mogą więc być dokładnie tam, gdzie Twoi potencjalni klienci.

Opowiedz swoją historię

Reklamy wideo wyświetlają się tylko użytkownikom, na których Ci zależy, a płacisz tylko wtedy, gdy rzeczywiście je obejrzą. Innymi słowy: nie płacisz za reklamowanie się osobom, które nie są zainteresowane Twoją ofertą.

Dotrzyj ze swoją aplikacją do odpowiednich osób

Reklamy aplikacji to prosty sposób na promowanie aplikacji na iOS lub Androida wśród osób wyszukujących w Google – nie wymaga to doświadczenia w reklamie.

 

Tyle od samego Google 😁. Ale zobaczmy w praktyce jak wielki brat może Nam pomóc.

 

Reklamy tekstowe były pierwszą formą płatnej promocji zaproponowaną przez Google. Nazwa AdWords stanowiąca połączenie angielskich advertisement (reklama) i words (słowa) idealnie pasowała do googlowskiego produktu. Z biegiem czasu pojawiały się nowe rodzaje reklam (np. banery, reklamy wideo) i choć użytkownicy przyzwyczaili się do stworzonej marki, zostaje ona zastąpiona przez Google Ads.

Zdaniem Google nowy brand porządkuje ofertę produktową, zbierając wszystkie rodzaje reklam i ich możliwości. Z punktu widzenia reklamodawców jest to czysty rebranding, ponieważ dotychczasowe możliwości systemu AdWords będą dostępne w niezmienionej postaci. Oczywiście możemy spodziewać się kilku nowości, np. specjalnego typu kampanii dedykowanych dla małych biznesów.

Oczywiście oba produkty są systemowo połączone, a więc między innymi kampanie i fundusze z AdWords możemy wykorzystać w Ads.

Przyjrzyjmy się nowym możliwością budowy kampanii.

 

Spotkanie z pierwszą kampanią reklamowa


Okno strony przeglądu kampanii jakże podobne do AdWords.

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

 

Jak widzicie kampanie z AdWords zostały przeniesione i możemy je zmodyfikować korzystając z nowych możliwości.

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

Jednak niech AdWords stanie się przez chwile historią i zbudujmy kampanie reklamową opartą już na narzędziach serwisu Ads.

 

ETAP 1 – nowa kampania


 

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

 

Krok 1


Na początek mamy możliwość wyboru z pośród sześciu gotowych rozwiązań do wyznaczenia celu oraz określenia, bez podpowiedzi google, własnych kryteriów. Wybierzmy możliwość siódmą.

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

 

Krok 2 – typ kampanii


Kolejne okno to wybór typu kampanii. Niech to będzie sieć reklamowa.

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

 

Czym jest sieć reklamowa Google?

Dzięki sieci reklamowej Google możemy dotrzeć do osób przeglądających swoje ulubione witryny, pokazując znajomemu film w YouTube, sprawdzających Gmaila lub korzystających z urządzeń mobilnych i aplikacji.

Jak to właściwie działa?

Sieć reklamowa Google została tak pomyślana, aby pomagać reklamodawcom w znalezieniu właściwych odbiorców. Jej opcje kierowania pozwalają w dość strategiczny sposób docierać do potencjalnych klientów w odpowiednim miejscu i czasie.

Oto kilka przykładowych metod kierowania:

  • Znajduj nowych klientów lub angażuj swoich dotychczasowych klientów, używając grup odbiorców. Podobni odbiorcy oraz odbiorcy na rynku to opcje, dzięki którym możesz kierować reklamy do osób zainteresowanych reklamowanymi przez Ciebie produktami, co pomoże Ci znaleźć nowych potencjalnych klientów. Możesz również użyć własnych danych, np. list remarketingowych, aby ponownie przyciągnąć uwagę osób, które wcześniej odwiedziły Twoją witrynę.
  • Zwiększ liczbę konwersji poprzez automatyzację. Automatyczne kierowanie pomaga uzyskać więcej konwersji, znajdując zainteresowanych odbiorców na podstawie dotychczasowej grupy odbiorców i strony docelowej. Dzięki automatycznej optymalizacji Google Ads z czasem uczy się, jakie grupy odbiorców sprawdzają się w Twoim przypadku. Automatyczne określanie stawek dopasowuje Twoją stawkę, aby ułatwić Ci osiągnięcie docelowego zwrotu z inwestycji. Kampanie inteligentne w sieci reklamowej łączą najlepsze cechy automatycznego kierowania, stawek i kreacji, by zwiększyć liczbę konwersji w Google Ads.

Jak dotrzeć do klientów przez obraz?

Sieć reklamowa to Twoja szansa, by zdobyć uwagę i zaangażowanie użytkowników dzięki atrakcyjnym formatom reklam. Oto niektóre typy reklam, które mogą wyświetlać się w sieci reklamowej:

  • Elastyczne reklamy displayowe. Tworzenie reklam w sieci reklamowej Google jest częściowo zautomatyzowane dzięki reklamom elastycznym. Aby je utworzyć, wystarczy wpisać tekst reklamy, dodać obrazy i logo – Google zajmie się optymalizacją reklam, by zwiększyć ich skuteczność (możesz też bezpłatnie skorzystać z biblioteki obrazów). Zarówno nowi, jak i zaawansowani użytkownicy czerpią korzyści z reklam elastycznych, ponieważ są one wyświetlane jako reklamy „natywne” oraz dopasowują się do czcionki i charakteru witryny wydawcy.
    Uwaga: elastyczne reklamy displayowe zastąpią reklamy elastyczne jako nowy domyślny typ reklamy w sieci reklamowej. Jeśli masz aktywne reklamy elastyczne, poprosimy Cię o zapisanie ich w formacie elastycznych reklam displayowych.
  • Przesłane reklamy graficzne. Aby mieć większą kontrolę, możesz samodzielnie tworzyć i przesyłać reklamy. Możesz przesyłać reklamy jako obrazy w różnych rozmiarach lub formacie HTML5.
    • Tradycyjny banner o standardowym rozmiarze 468×60 px – mimo, że jest tradycyjny może występować także w wersji rozwijanej oraz pływającej. Jego zawartość natomiast jest dowolna, zarówno elementy statyczne, animowane, jak i interaktywne są mile widziane. Jego kształt sprawia, że najczęściej znaleźć go można w górnej części strony internetowej oraz newsltterach. Ta forma reklamy graficznej sprawdzi się również idealnie w promocji produktów, a także witryn www.
    • Billboard tzn. megabanner o standardowym wymiarze 750×100 px – podobnie, jak wcześniej wspomniany banner, tak i ten może pojawić się w trzech wersjach. Jednocześnie jest to kolejna prostokątna forma reklamy graficznej, która może być wykorzystywana w różnych typach kampanii. Billboard jest stosunkowo często “klikany” przez internautów, dlatego warto się zastanowić nad taką promocją w przypadku dużego przedsiębiorstwa, czy kampanii o znacznym zasięgu.
    • Standardowy skyscraper o wymiarach 120×600 px – niejednokrotnie określany również mianem bannera pionowego. Zazwyczaj usytuowany po prawej, bocznej stronie witryny internetowej.
    • Wide skyscraper (160×600 px) – podobnie, jak poprzednicy, także może pojawić się w formie pływającej, tradycyjnej bądź rozwijanej. Jest to rozszerzona postać standardowego skyscrapera, lecz o większej powierzchni.
    • Button o standardowym wymiarze 120×90 px – jednak w przypadku tej reklamy graficznej można spotkać się z różnymi wymiarami, często ustalanymi indywidualnie pod możliwości strony internetowej. Zajmuje znacznie mniej miejsca niż tradycyjny banner , dzięki czemu nie przeszkadza w przeglądaniu strony internetowej.
    • Banner śródtekstowy, który występuje w różnych rozmiarach indywidualnie ustalanych. Określany często jako box śródtekstowy czy śródtekst ponieważ nierzadko widnieje na stronach www pomiędzy akapitami bądź po prawej stronie portalu.
    • Toplayer należy do grupy reklam, które nie mają ściśle zdefiniowanego formatu i może pojawić się w każdej części strony, zajmując tym samym duży jej obszar. Często przyjmuje postać animacji wzbogaconej o elementy dźwiękowa, a duża ich liczba jest wykonana w technologii flash. Toplayer jest reklamą agresywną, która poniekąd przerywa kontakt internauty z witryną. Uważa się, że reklamy tego typu przynoszą wiele korzyści.
    • Stitial zamiennie nazywany intermedia lub mediabreak, a dodatkowo dzieli się na dwa podstawowe rodzaje: interstitial i superstitial. Są to reklamy graficzne pełnoekranowe z animacją, które wyskakują podczas przechodzenia internauty pomiędzy podstronami.
    • Brandmark – reklamy graficzne, które również nie mają określonego formatu, a prezentowane są pod treściami znajdującymi się na przeglądanej witrynie. Jednak brandmark ma możliwość minimalizacji czy maksymalizacji, zamykania i otwierania danej animacji. Przyjmuje się jednak, że maksymalny rozmiar tej reklamy to 336×280 px.
  • Reklamy angażujące. Wyświetlaj atrakcyjne reklamy graficzne i wideo w YouTube oraz w sieci reklamowej.
  • Reklamy w Gmailu. Wyświetlaj reklamy rozwijane na górnych kartach w skrzynkach odbiorczych użytkowników.

Kiedy reklamy są wyświetlane?

Reklama w sieci wyszukiwania dociera do użytkowników, którzy już szukają określonych produktów lub usług, za to sieć reklamowa pozwala przyciągnąć uwagę klientów na wcześniejszym etapie zakupu. Możesz docierać z reklamami do klientów zanim zaczną szukać oferowanych przez Ciebie produktów lub usług, co może mieć kluczowe znaczenie dla ogólnej strategii reklamowej. Możesz też przypominać użytkownikom o tym, co ich wcześniej zainteresowało, tak jak w przypadku reklam remarketingowych wyświetlanych osobom, które kiedyś odwiedziły już Twoją witrynę lub aplikację.

W Google Ads możesz sprawdzać, jak przebiega realizacja Twoich celów. Zobacz, na których stronach internetowych wyświetlają się Twoje reklamy, które reklamy uzyskują najwięcej kliknięć oraz które witryny zapewniają najlepszą wartość przy najniższym koszcie.

Zmiany w sieci reklamowej mogą nie być widoczne od razu, ich wprowadzenie może zająć od 12 do 24 godzin. Pamiętaj o tym podczas tworzenia nowej lub wprowadzania zmian w już istniejącej kampanii. Możesz skonfigurować kampanię kilka dni przed ustaloną datą jej rozpoczęcia.

 

Krok 3 – podtyp kampanii


Skorzystamy ze standardowej kampanii w sieci reklamowej oraz wskażemy adres strony głównej, której będą kierowani odbiorcy, a co za tym idzie ta strona posłuży Nam do późniejszych analiz.

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

 

ETAP 2 – konfiguracja wybranego typu kampanii


 

Krok 1 – informacje wstępne


Teraz już bardziej szczegółowe ustawienia sieci reklamowej.

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

 

Krok 2 – lokalizacja i język


Lokalizacje pozwalają kierować reklamy na użytkowników, którzy znajdują się w danej lokalizacji geograficznej lub są nią zainteresowani.

Przykład: właściciel poznańskiej piekarni może kierować reklamy na osoby mieszkające w Poznaniu. Z kolei właściciel firmy internetowej, który wysyła towary do Kanady i Stanów Zjednoczonych, może kierować reklamy na oba te kraje.

Ja jestem zainteresowany odbiorcami z całego świata jednak w przypadku języków dodam te, które obsługuje mój blog.

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

Domyślnie Wasze reklamy mogą się wyświetlać użytkownikom na podstawie tego, gdzie prawdopodobnie się oni znajdują lub jakimi miejscami są zainteresowani. W razie potrzeby możesz użyć opcji lokalizacji do ograniczenia wyświetlania reklam tylko do jednego typu lokalizacji.

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

Kierowanie na język pozwala ograniczyć miejsca wyświetlania reklam na podstawie ustawień językowych użytkowników oraz języka witryny.

 

Krok 3 – stawki


Kolejnym krokiem jest określenie stawek oraz wskazanie za co chcemy płacić.

Wybierzmy dane, na których chcemy skoncentrować się w swojej kampanii, i przejrzyjmy opcje określania stawek, dzięki którym ją zoptymalizujemy i tak:

Na czym chcesz się skupić?

  • kliknięcia – występują, gdy ktoś kliknie Twoją reklamę.
  • konwersje – to określone przez Ciebie działania w witrynie, aplikacji lub sklepie.
  • wartość konwersji – to wartość powiązana przez Ciebie z działaniami wykonywanymi na stronie, w aplikacji lub sklepie.
  • widoczne wyświetlenia – występują, gdy użytkownik widzi przez 1 sekundę co najmniej 50% Twojej reklamy.

Jak chcesz uzyskać kliknięcia?

  • Automatyczna maksymalizacja liczby kliknięć – opcja pomaga uzyskać największą liczbę kliknięć w ramach całego budżetu
  • Samodzielne ustalanie stawek – sami określamy kwotę, jaką chcemy płacić w aukcjach za każde kliknięcie

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

Dzięki tym ustawieniom w tej kampanii będzie używana strategia ustalania stawek Maksymalizuj liczbę kliknięć.

W przypadku strategii maksymalizacji liczby kliknięć Google Ads automatycznie ustala stawki tak, by umożliwić Ci uzyskanie jak największej liczby kliknięć w ramach budżetu.

Maksymalna stawka CPC ogranicza każdą stawkę kosztu kliknięcia. Może to oczywiście ograniczyć liczbę kliknięć reklamy. Natomiast strategia portfolio polega na objęciu wielu kampanii jedną strategią ustalania stawek.

Aby ograniczyć preferencje ustalania stawek dla pojedynczej kampanii, użyj strategii standardowej.

Kliknięcia występują, gdy ktoś kliknie Twoją reklamę.

 

Krok 4 – budżet


Testowo dzienną stawkę ustalimy na 2 pln – równomierne wykorzystanie budżetu.
Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

Twoje łączne wydatki w ciągu miesiąca nie przekroczą kwoty budżetu dziennego pomnożonej przez średnią liczbę dni w miesiącu. W niektóre dni możesz wydać więcej lub mniej niż kwota ustalonego budżetu dziennego.

 

Krok 5 – grupa reklam


Kolejny krok to już utworzenie grupy reklam

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

Grupy reklam służą do organizowania kampanii na podstawie strategii lub tematu. Grupy reklam mogą być kierowane na wspólny zestaw słów kluczowych lub organizowane na podstawie innych ustawień, jak metody kierowania, typ reklam lub strategia ustalania stawek. Po skonfigurowaniu kampanii możesz utworzyć dodatkowe grupy reklam.

Należy w tym miejscu określić odbiorców, dane demograficzne lub oba te elementy

 

Krok 6.1 – kierowanie na osoby – odbiorców


Pierwszy krok to ustalenie osób – odbiorców. Osoby: do kogo chcesz dotrzeć .

Odbiorcy to grupy osób, którzy według szacunków Google mają sprecyzowane zainteresowania, kierują się określonymi intencjami i należą do konkretnych grup demograficznych. To użytkownicy, którym możesz wyświetlać reklamy.

Informacje ze źródeł danych o odbiorcach mogą służyć do ulepszania metod określania stawek i kierowania reklam w kampaniach przeznaczonych dla określonych odbiorców.

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

Ja skorzystam z możliwości utworzenia niestandardowych odbiorców.

W tym miejscu warto nieco się zatrzymać, aby szczegółowiej omówić temat.

 

Zacznijmy od zadania podstawowych pytań:

Jakie są ich zainteresowania i zwyczaje ?
(Podobne zainteresowania i niestandardowe podobieństwo)

Czego szukają lub co planują ?
(Odbiorcy na rynku i niestandardowi odbiorcy o podobnych zamiarach)

W jaki sposób weszli w interakcję z Twoją firmą ?
(Odbiorcy remarketingu i podobni odbiorcy)

 

Wykorzystanie Google Ads do analizy słów kluczowych


Jak widzicie możemy wybrać opcję:

przeglądajw oparciu o standardową listę zainteresowań i zwyczajów odbiorców – propozycje od googla

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

przeglądajw oparciu o o to w jaki sposób weszli w interakcję z Twoją firmą

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

przeglądajw oparciu o o to czego szukają lub co planują

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

propozycjew oparciu o Naszą witrynę internetową oraz wcześniej wybrane pozycje

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

przeglądaj – w oparciu o inną witrynę internetową np. konkurencja

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

własna kategoria – nowa niestandardowa grupa odbiorców o podobnych zainteresowaniach – oparta o tematy i dane demograficznych konkurencji – w moim przypadku oczywiście nie jestem, żadną konkurencją dla tych serwisów, ale czemu nie skorzystać z ich wielkości.

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

własna kategoria – nowa niestandardowa grupa odbiorców o podobnych zamiarach – a tutaj propozycje słów kluczowych w oparciu o treści własnej witryny (niebieski) lub treści innych witryn – słowa kluczowe

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

Co do tej chwili daje Nam około

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

Jak widzicie dzięki powyższym narzędziom możemy dowiedzieć się wiele o konkurencji na podstawie analiz googla. Nawet jeśli nie chcecie tworzyć kampanii reklamowych to jest to właśnie to miejsce, w który zdobędziecie informacje ważne między innymi z punktu widzenia wyszukiwarki google.


 

Krok 6.2 – dane demograficzne


Ale wróćmy jednak do dalszego ustalania potencjalnej grupy odbiorców.

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

 

Krok 6.3 – treść


 

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

Krok 6.3.1 – słowa kluczowe


Kierowanie na słowa kluczowe pozwala Wam wybrać słowa lub wyrażenia związane z Waszymi produktami lub usługami. Wybrane słowa kluczowe umożliwiają wyświetlanie reklam w odpowiednich witrynach, aplikacjach i filmach.

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

 

Krok 6.3.2 – tematy


Kierowanie na tematy pozwala łatwo umieścić reklamy na wielu stronach, w aplikacjach lub filmach poświęconych określonej tematyce.

Tematy opierają się na ogólnych branżach lub zainteresowaniach, jak rolnictwo czy muzyka. Kierowanie reklamy na temat „Samochody i pojazdy” powoduje na przykład, że Twoja reklama może wyświetlać się w witrynach, w aplikacjach i w filmach w YouTube, które zawierają treści poświęcone samochodom lub motoryzacji.

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

 

Krok 6.3.3 – miejsca docelowe


Dodaj miejsca docelowe, by kierować reklamy na określone lokalizacje w YouTube oraz sieci reklamowej Google.

Miejscem docelowym w sieci reklamowej Google może być cała witryna, określona strona w witrynie lub aplikacja mobilna. Miejscem docelowym w YouTube może być kanał lub film.

Podobnie po dodaniu miejsc docelowych w sieci reklamowej Google reklamy mogą nadal się wyświetlać w odpowiednich lokalizacjach w YouTube. Gdy dodajesz miejsca docelowe w YouTube, Twoje reklamy nadal mogą się wyświetlać w odpowiednich lokalizacjach w sieci reklamowej Google.

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylkoGoogle Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

 

Należy zaznaczyć, że wszystkie powyższe czynności mają na celu zawężenie grupy odbiorców, a nie odwrotnie. Zaczęliśmy od 10 mld wyświetleń – obecnie:

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

Szukamy przecież odbiorców, którzy będą zainteresowani naszymi informacjami lub produktami, a nie takich, którzy powiększą Nam wskaźnik odrzuceń.

 

Krok 6.4 – podsumowanie


Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

 

Krok 7 – automatyczne kierowanie


Funkcja automatycznego kierowania pomaga zoptymalizować kierowanie w sieci reklamowej, dzięki czemu możesz automatycznie docierać do dodatkowych odbiorców przy mniej więcej takim samym koszcie na osobę. Jest to proste, lecz zaawansowane uzupełnienie kierowania, z którego już korzystasz.

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

Kiedy używać automatycznego kierowania?

Optymalizacja kierowania sprawdza się najlepiej w następujących sytuacjach:

  • Szukanie dodatkowych klientów
  • Określanie najlepszej metody kierowania na swoich potencjalnych klientów
  • Zwiększanie zasięgu przy tych samych stawkach i koszcie na klienta

Automatyczne kierowanie powoduje wyświetlanie reklam w nowych miejscach docelowych, jest więc odpowiednie dla reklamodawców, którzy nie mają ścisłych wytycznych związanych z miejscami wyświetlania reklam danej marki. Nadal można wykluczyć miejsca docelowe z grupy reklam lub kampanii. Nie jest to jednak zalecane, ponieważ może zmniejszyć skuteczność automatycznego kierowania.

Typy automatycznego kierowania

Do wyboru jest „kierowanie zachowawcze” oraz „kierowanie agresywne” (Optymalizator kampanii w sieci reklamowej). Oba rodzaje mogą pomóc Wam dotrzeć do większej liczby klientów, ale kierowanie agresywne wprowadza więcej zmian. Jeśli Twoje słowo kluczowe to „pióra”, kierowanie zachowawcze może obejmować też „pióra kulkowe” i „pióra wieczne”. Z kolei kierowanie agresywne może powodować wyświetlanie reklam w kontekstach związanych z „markerami do tablic” lub „ołówkami automatycznymi”, jeśli z dostępnych danych wynika, że zastosowanie takich słów kluczowych może wygenerować dodatkowe konwersje. Automatyczne kierowanie może być także wykorzystywane w remarketingu.

  • Remarketing: jeśli masz listę remarketingową obejmującą osoby odwiedzające strony podróżnicze o Japonii, kierowanie zachowawcze może powodować wyświetlanie reklam także użytkownikom przeglądającym strony o atrakcjach turystycznych w Tokio. Kierowanie agresywne może obejmować luźno powiązane tematy, jeśli dane uzasadniają takie działanie – rozszerza się ono niezależnie od kierowania ręcznego na podstawie przewidywanych konwersji.
  • Dostępność: kierowanie zachowawcze jest dostępne we wszystkich kampaniach w sieci reklamowej. Kierowanie agresywne jest dostępne we wszystkich kampaniach w sieci reklamowej, które generują co najmniej 15 konwersji miesięcznie. Minimalna liczba konwersji jest konieczna, ponieważ „agresywne” kierowanie automatyczne analizuje dane o skuteczności kampanii, by przewidywać, testować i optymalizować kierowanie.

Kierowanie zachowawcze a kierowanie agresywne: kierowanie agresywne pozwala docierać do większej liczby odbiorców niż kierowanie zachowawcze. Z kolei kierowanie zachowawcze umożliwia utrzymanie bieżącego kosztu na jednego klienta (lub docelowego CPA, jeśli jest to stosowana strategia ustalania stawek), co znacząca większość reklamodawców uznaje za zaletę. Jest więc ono lepszym wyborem dla reklamodawców ze stałym lub ograniczonym budżetem lub dla tych, którzy nie mogą przekroczyć kosztu na klienta.

Oto kilka ogólnych wskazówek:

  • Używaj kierowania zachowawczego, jeśli chcesz generować więcej konwersji, ale zależy Ci na utrzymywaniu kosztu na jednego klienta (lub docelowego CPA) na poziomie zbliżonym do obecnego.
  • Używaj kierowania agresywnego, jeśli chcesz generować najwyższą możliwą liczbę konwersji i nie przeszkadza Ci, że koszt na jednego klienta (lub docelowy CPA/ROAS) może się wahać.
  • Inteligentne kampanie w sieci reklamowej. Wysoko zautomatyzowane inteligentne kampanie w sieci reklamowej wykorzystują jeszcze inny typ automatycznego kierowania, który łączy kierowanie kontekstowe z kierowaniem na podstawie odbiorców. Te kampanie stosują także automatyczny remarketing w przypadku użytkowników, którzy niedawno odwiedzili Twoją stronę i prawdopodobnie dokonają konwersji.

 

Krok 8 – stawka grupy reklam


Tutaj wyświetla się wybrana wcześniej strategia ustalania stawek. Aby ją zmienić, wróć do sekcji konfiguracji „Strategia ustalania stawek”.

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

Ale to tylko w przypadku, gdy wybierzemy wcześniej opcje samodzielnego ustawiania stawek.

 

Teraz pozostaje już zatwierdzenie ustawień.

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

Jak widzicie kampania nie zostanie uruchomiona, dopóki nie utworzymy reklamy.

 

Krok 9 – tworzenie reklam


Ale o tworzeniu reklam w następnej części, w której opiszemy ten temat szczegółowo.

Google Ads czyli zabawa z reklamą i nie tylko

 

Facebook Comments