• 7
    Shares

Google Adsense » przegląd działania

Krótki adres: https://wp.me/p9HR8C-2C

Google Adsense » przegląd działania

Kolejną usługą ze stajni Google jest AdSense

czyli jak przy okazji zarabiać na odsłonach reklam

Google Adsense » przegląd działania

 

Na początek ostrzeżenia:

Nie próbujemy oszukać Googla !!!  Dlaczego ? Po prostu Wasze konto w usłudze AdSense zostanie zablokowane na miesiące, lata lub na wieczność. 

a) nie klikamy ze swojego IP nadmiernie w strony z reklamami.

b) nic nie da wejście do sieci przez TOR-a.

c) nic nie da korzystanie z wtyczek do anonimizacji IP.

d) korzystanie z portali typu LikePlus również może być niezgodne z regulaminem.

Google Adsense » przegląd działania

 

 

Omówienie tematu

Wstęp do działu

Ogólnie mówiąc wklejając kod śledzenia sami wyrażacie zgodę na śledzenie przez Google. Po za tym jak już wcześniej pisałem w sieci nigdy nie jesteście sami

Przechodzimy na stronę AdSense i rejestrujemy usługę.

Google Adsense » przegląd działania

Google Adsense » przegląd działania

 

Zakładam jednak, że macie już swój profil w usługach Google więc korzystamy z opcji SING IN.

Na początek należy wstępnie skonfigurować nową usługę.

Google Adsense » przegląd działania

Rozpoczynamy od weryfikacji domeny dla potrzeb Google. W tym celu należy wkleić otrzymany od Google kod.

Google Adsense » przegląd działania

Kod wklejamy w click shopie konfiguracja -> integracje -> integracje w sekcji choć jeśli kod znajdzie się w sekcji też będzie OK.

Google Adsense » przegląd działania

Kod będzie weryfikowany około trzech dni. Biorąc pod uwagę, że będziecie w trakcie budowy sklepu może się okazać, iż Google prześle Wam emailem odmowę z uwagi na niewielką ilość treści na stronie. Nie przejmujemy się tym i za jakiś czas ponownie prosimy o weryfikację. Wklejony kod zostawiamy już w tym miejscu na stałe.

Po pozytywnej weryfikacji otrzymacie poniższy komunikat.

Google Adsense » przegląd działania

Zgodnie z komunikatem rozpoczynamy konfigurację usługi AdSense.

Google Adsense » przegląd działania

Ustawienia -> Konto

A. Ustawienia -> Konto

a) informacje osobiste – uzupełniamy dane identyfikacyjne

Google Adsense » przegląd działania

b) informacje o koncie – tutaj znajduje się identyfikator klienta AdSense – jeśli trzeba ustawiamy właściwą strefę czasową

Google Adsense » przegląd działania

Ustawienia -> Moje witryny

B. Ustawienia -> Moje witryny

w tym miejscu weryfikujemy własne domeny – od tej weryfikacji zależy czy reklamy zaczną się pokazywać

Google Adsense » przegląd działania

Ustawienia -> Dostęp i autoryzacji

C. Ustawienia -> Dostęp i autoryzacji

Google Adsense » przegląd działania

a) zarządzanie użytkownikami – poza własnym możemy dodać inne osoby, które będą miały dostęp do tego konta AdSense – operacja polega na wpisaniu adresu email dodatkowego użytkownika, który otrzyma emaila weryfikacyjnego zapraszającego go do AdSense

Google Adsense » przegląd działania

b) dostęp dla robota – jeśli będzie taka potrzeba (sprawdzicie to w Google Search Console) realizujecie według poniższego opisu

Google Adsense » przegląd działania

c) dostęp aplikacji zewnętrznych

Google Adsense » przegląd działania

d) integracja Google Analytics – w tym miejscu możemy dokonać połączenia z usługą Analytics dzięki czemu w Google Analitycs będzie również przedstawiać analizy w ramach konwersji reklamowych

Google Adsense » przegląd działania

e) konto AdMob – to kolejny rodzaj reklam tym razem w aplikacjach – dla tej usługi przygotowano osobny dział

Google Adsense » przegląd działania

Ustawienia -> Stan

D. Ustawienia -> Stan

Google Adsense » przegląd działania


a) naruszenie zasad – mam nadzieję, że będziecie omijać tę pozycję – jednak jeśli doprowadzicie do naruszenia zasad to stosujcie się do zaleceń, które Google tu umieści

Google Adsense » przegląd działania

b) błędy robota – jeśli booty Googla będą miały problem w zakresie dostania się do stron z reklamami otrzymacie informacje jak pozbyć się błędów

Google Adsense » przegląd działania

c) wiadomości

Google Adsense » przegląd działania

d) płatności – połączenie z kontem bankowym będziecie mogli dopiero po uzyskaniu minimum 300 pln w przypadku Polski – to dolna granic, a górna jak chcecie

Google Adsense » przegląd działania

Czas na pierwszą jednostkę reklamową

Moje reklamy -> Treści

E. Moje reklamy -> Treści

Google Adsense » przegląd działania

a) Jednostki reklamowe -tutaj zatrzymacie się na dłużej ponieważ w tym miejscu ustawiacie szablon dla przyszłych reklam na Waszej stronie

Google Adsense » przegląd działania

W ramach przykładu utwórzmy sobie taką reklamę

Nowa jednostka reklamowa

Google Adsense » przegląd działania

Wpisujemy nazwę jednostki – np. Reklama 01

Wybieramy rodzaj wyglądu reklamy – w zależności od miejsca jej późniejszego umieszczenia lub wersję elastyczną która zagnieździ się wszędzie

Następnie typ reklamy – do wyboru tekstowe (czyli jak nazwa sugeruje) lub displayowe (czyli w formie obrazu) ewentualnie jeden i drugi typ

W ramach kanałów niestandardowych możemy połączyć z innymi jednostkami reklamowymi

Reklamy rezerwowe mogą być Waszymi reklamami lub od innego reklamodawcy niż Google ewentualnie przeźroczyste miejsce, które w przypadku nie napływania reklam nie pokaże nic (istnieje możliwość ustawienia kolorowego miejsca)

Gdy zapiszemy otrzymamy gotowy kod do wklejenia

Google Adsense » przegląd działania

Kod wklejamy np.

– w tzw. box o nazwie reklama, który utworzymy w konfiguracja -> wygląd -> aktywny styl graficzny -> moduły

Google Adsense » przegląd działania

Google Adsense » przegląd działania

a efekt

Google Adsense » przegląd działania

Możemy wkleić kod również na samym dole sklepu czyli konfiguracja -> integracje -> integracjewłasne – sekcja

Google Adsense » przegląd działania

efekt

Google Adsense » przegląd działania

b) Reklamy na poziomie strony – proponuję aktywować poniższe procedury

Google Adsense » przegląd działania

c) Bilans reklam – na początek zostawcie ustawienia standardowe 100/100 a z jakiś czas przestawcie  współczynnik tak aby nie trafiały śmieciowe reklam prawie za darmo

Google Adsense » przegląd działania

d) Kanały niestandardowe – tutaj możecie łączyć w grupy poszczególne jednostki reklamowe co powinno urozmaicić wyświetlane reklamy

Google Adsense » przegląd działania

e) Kanały URL – tutaj możecie wprowadzić swoje poszczególne “podstrony np. kategorie asortymentu” lub subdomeny (jeśli umieściliście tam kod reklam), które w ramach bilansu oddzielnie będą śledzone “rozliczane”

Google Adsense » przegląd działania

Moje reklamy -> Style reklamy

F. Moje reklamy -> Style reklamy

Google Adsense » przegląd działania

Jak widzicie macie tu kilka stylów, w ramach których dobierane będą reklamowe ale możecie również stworzyć własny styl. Jednak póki co korzystajcie z gotowych do których w ramach usługi Google AdWords reklamodawcy tworzą swoje reklamy

Google Adsense » przegląd działaniaGoogle Adsense » przegląd działania

Google Adsense » przegląd działania

Moje reklamy -> Inne usługi

G. Moje reklamy -> Inne usługi 

Google Adsense » przegląd działania

tutaj to już dłuższy temat do którego wrócimy nieco później gdy przygotuje przykłady

Google Adsense » przegląd działania

Zaakceptuj lub zablokuj reklamy -> Wszystkie moje witryny

H. Zaakceptuj lub zablokuj reklamy -> Wszystkie moje witryny

Google Adsense » przegląd działania

a) adresy URL reklamodawcy – ta opcja pozwala na zablokowanie np. konkurencyjnych domen aby nie trafiały do Was ich reklamy. Z drugiej strony na kliknięciu w reklamę zarabiacie najwięcej więc jeśli klient i tak chce opuścić Wasz sklep to czemu nie zarabiać na nim

Google Adsense » przegląd działania

b) kategorie ogólne – tutaj możecie zablokować całą kategorię dostawców lub konkretnego dostawcę reklam

Google Adsense » przegląd działania

c) kategorie kontrowersyjne – jak powyżej

Google Adsense » przegląd działania

d) sieci reklamowe – w zasadzie trzeba by było zapoznać się z każdą siecią więc chyba lepiej blokować kategorie lub dostawcę

Google Adsense » przegląd działania

e) wyświetlanie reklam – ten element dotyczy osób mających konta w google i aktywowane reklamy oparte na zainteresowaniach i w takim przypadku będą kierowane już konkretne reklamy na podstawie np. wyszukiwań treści w wyszukiwarce google

Google Adsense » przegląd działania

f) reklamy (centrum oceny reklam) – po włączeniu tej pozycji będziecie mogli blokować konkretne reklamy

Google Adsense » przegląd działania

 

Poniżej przedstawiono trzy reklamy, które dodatkowo połączono w ramach niestandardowego kanału.

W zasadzie te reklamy już zarabiają  Choć w tym przypadku mają służyć jako przykłady ponieważ raczej nie zamierzam zamieszczać ich gdziekolwiek indziej na blogu

Tak wygląda reklama (prezentacja: reklama 01) z usługi Google AdSense.

Parametry Tekst/obraz, wymiary: 336×280




 

Tak wygląda reklama (prezentacja: reklama 02) z usługi Google AdSense.

Parametry Tekst/obraz, wymiary: 300×600




 

Tak wygląda reklama (prezentacja: reklama 03) z usługi Google AdSense.

Parametry Tekst/obraz, wymiary: elastyczna




 

Na jednej stronie według wytycznych Google mogą być najwyżej trzy jednostki reklamowe dlatego na tych zakończymy.

Raporty skuteczności -> Moje raporty

I. Raporty skuteczności -> Moje raporty

Google Adsense » przegląd działania

a) Raport domyślny

Google Adsense » przegląd działania

b) Nowy raport

Google Adsense » przegląd działania

c) Zarządzaj raportami

Google Adsense » przegląd działania

Raporty skuteczności -> Najczęstsze raporty

J. Raporty skuteczności -> Najczęstsze raporty 

Google Adsense » przegląd działania

a) Całe konto według dnia

Google Adsense » przegląd działania

b) Witryny

Google Adsense » przegląd działania

c) Kraje

Google Adsense » przegląd działania

d) Jednostki reklamowe

Google Adsense » przegląd działania

e) Platformy

Google Adsense » przegląd działania

f) Produkty

Google Adsense » przegląd działania

Raporty skuteczności -> Zaawansowane raporty

K. Raporty skuteczności -> Zaawansowane raporty

Google Adsense » przegląd działania

a) Całe konto według tygodnia

Google Adsense » przegląd działania

b) Całe konto według miesiąca

Google Adsense » przegląd działania

c) Kanały niestandardowe

Google Adsense » przegląd działania

d) Kanały URL

Google Adsense » przegląd działania

e) Zweryfikowane witryny

Google Adsense » przegląd działania

f) Typy reklam

Google Adsense » przegląd działania

g) Sposób działania reklam

Google Adsense » przegląd działania

h) Rozmiary reklam

Google Adsense » przegląd działania

i) Wymiary kreacji

Google Adsense » przegląd działania

j) Typy kierowania

Google Adsense » przegląd działania

k) Rodzaje stawek

Google Adsense » przegląd działania

l) Sieci reklamowe

Google Adsense » przegląd działania

m) Eksperymenty

Google Adsense » przegląd działania

n) Sesje reklamowe

Google Adsense » przegląd działania

o) Zdarzenia

Google Adsense » przegląd działania

Raporty skuteczności -> Optymalizacja

L. Raporty skuteczności -> Optymalizacja

Google Adsense » przegląd działania

a) Możliwości

Google Adsense » przegląd działania

b) Eksperymenty

Google Adsense » przegląd działania

c) Laboratorium

Google Adsense » przegląd działania

 

Google Adsense » przegląd działania

Porady praktyczne


już wkrótce

Facebook Comments