• 5
    Shares

Google Analytics » wprowadzenie do głębokiej analizy danych część 1

Krótki adres: https://wp.me/p9HR8C-3JO

Google Analytics » wprowadzenie do głębokiej analizy danych część 1

 

Google Analytics

wprowadzenie do głębokiej analizy danych

część 1

 

Wprowadzenie


Google Analytics – internetowe narzędzie do analizy statystyk serwisów WWW, udostępniane przez firmę Google. Został stworzony na bazie systemu wykupionej przez Google firmy Urchin Software. Google udostępnił bezpłatną usługę Analytics w listopadzie 2005. Wikipedia
Data uruchomienia: 14 listopada 2005
Typ strony: Web analytics

Główne funkcjonalności Google Analytics:

  • generowanie około 80 rodzajów raportów związanych z zbieraniem danych dotyczących ruchu internetowego, wskaźników konwersji i ROI
  • możliwość tworzenia segmentów użytkowników według źródła ruchu lub zachowania w serwisie
  • eksportowanie raportów w kilku formatach (m.in. CSV, TSV, XLSX czy PDF)
  • łatwe integrowanie konta z kontami AdWords;
  • integracja z aplikacjami e-commerce
  • dostępność API

 

Oczywiście nie zamierzam tworzyć nowych instrukcji, a jedynie przedstawiać ciekawe elementy warte przyjrzenia się. Poniżej gotowe przewodniki.

Kurs Analytics     Platforma marketingowa Google

 

Menu serwisu Google Analytics

Google Analytics » wprowadzenie do głębokiej analizy danych część 1

 

 

Przegląd funkcjonalności


 

MENU GŁÓWNE ADMINISTRACJA

 

Ustawienia podstawowe:

 

Krok 1 » Ustawienie konta

Na wstępie zakładamy konto. Dla mnie nazwa konta zazwyczaj jest nazwą domeny.

Google Analytics » wprowadzenie do głębokiej analizy danych część 1

Nazwa konta » Konta mogą zawierać więcej niż jeden identyfikator śledzenia.

Nazwa witryny

URL witryny » pamięta, że istotne jest czy domena podsiada http:// czy https://

Kategoria branży

Google Analytics » wprowadzenie do głębokiej analizy danych część 1Strefa czasowa raportowania

 

Maksymalna liczba kont to 100. Dla jednego użytkownika 😀 czyli jeśli będziecie mieli więcej kont pocztowych, na które zarejestrujemy kolejne konta w serwisie Google Analytics słowo “maksymalna” straci tu znaczenie.

 

Krok 2 » Ustawienie usługi w ramach utworzonego wcześniej konta

Google Analytics » wprowadzenie do głębokiej analizy danych część 1

 

Dzięki utworzeniu nowej usługi otrzymasz identyfikator śledzenia.

Podczas tworzenia początkowego obiektu utworzony zostanie też domyślny widok danych, który będzie gromadzić wszystkie dane związane z kodem śledzenia. Jeśli ma być gromadzony jedynie podzbiór danych dla tego kodu, warto utworzyć drugi widok raportów oraz co najmniej jeden filtr widoku danych do stosowania z tymi danymi. Ale o tym później.

Konfiguracja usługi

  • Nazwa witryny
  • URL witryny
  • Kategoria branży
  • Strefa czasowa raportowania

Maksymalna liczba usług dla jednego to 50.

 

Google Analytics » wprowadzenie do głębokiej analizy danych część 1

 

Google Analytics » wprowadzenie do głębokiej analizy danych część 1

 

Po utworzeniu usługi przechodzimy do pozycji » Informacje o śledzeniu

Google Analytics » wprowadzenie do głębokiej analizy danych część 1

Następnie pozycja » Kod śledzenia

Google Analytics » wprowadzenie do głębokiej analizy danych część 1

Powyższy kod kopiujemy i wklejamy na samym początku w elemencie <HEAD> na każdej stronie, którą chcesz śledzić..

 

Uwagi!

WordPress: proponuję wtyczkę »  Insert Headers and Footers , która pozwoli na wklejenie kodu śledzenia.

Google Analytics » wprowadzenie do głębokiej analizy danych część 1

 

Krok 3 » Ustawianie widoku

Google Analytics » wprowadzenie do głębokiej analizy danych część 1

Wybieramy pozycję » Ustawienia widoku

Google Analytics » wprowadzenie do głębokiej analizy danych część 1

Google Analytics » wprowadzenie do głębokiej analizy danych część 1

Google Analytics » wprowadzenie do głębokiej analizy danych część 1

 

Jak zapewne zauważyliście dokonaliśmy tylko kilku podstawowych ustawień. Natomiast do pozostałych napewno wrócimy.

 

 

Dodatki


 

Rozszerzenia do przeglądarek

Dodatek do przeglądarki blokujący Google Analytics      Google Analytics Debugger      Google Analytics Debugger      Google Analytics Logger      Analytics Tracker      Google Analytics Charts      Google Analytics Dashboard      Page Analytics (by Google)