• 6
    Shares

Page Analytics » tydzień 2

Krótki adres: https://wp.me/p9HR8C-3Iq

Page Analytics » tydzień 1

Page Analytics » tydzień 1

28/10/2018 – 03/11/2018

 

Dane surowe


Google Analytics

Użytkownicy wzrost o 168,1%

Page Analytics » tydzień 1

 

Sesje wzrost o 143%

Page Analytics » tydzień 1

 

Czas trwania sesji wzrost o 39,3%

Page Analytics » tydzień 1

 

Największy wzrost nastąpił 01/11/2018 – 94 użytkowników.

 

Przeanalizujmy sobie przepływ zachowań tego dnia

Page Analytics » tydzień 1Jak widzicie na 102 sesje aż 94 sesje dla strony głównej serwisu to porzucenia – wstępnie zakładam, że większość to boty

Interakcja 1 – to dopiero nasi użytkownicy czyli 8 sesji. Dodajmy jeszcze dwóch użytkowników, którzy weszli do serwisu przez stronę /screamingfrog/ i przez /software/. Daje Nam to 10 użytkowników 😀 a nie 94.

Zobaczmy jeszcze dane z Odbiorcy – eksplorator użytkowników

Mamy tu identyfikatory 10 użytkowników.

Page Analytics » tydzień 1

 

 

Rozszerzenie Page Analytics

Będziemy korzystali z różnych segmentów w zależności od tego jakie zagadnienie poruszymy (jaką metodę zdobywania użytkowników lub technikę pompowania pozycję witryny)

All Users – każde przejście na naszą witrynę, w tym ruch botów

Organic Traffic (ruch organiczny) – jest to określenie dla wszystkich użytkowników trafiających na stronę internetową poprzez kliknięcie odnośnika w bezpłatnych (organicznych) wynikach wyszukiwania. Największa część ruchu organicznego kierowana jest na stronę zazwyczaj z pierwszej 10 wyników podawanych przez wyszukiwarki internetowe takie jak Google, Bing, Yandex czy Yahoo.

Direct Traffic (ruch bezpośredni) – najczęstszym wyjaśnieniem, które usłyszysz, jest to, że bezpośredni ruch odnosi się do każdego odwiedzającego, który przyszedł bezpośrednio do Twojej witryny, wpisując nazwę domeny lub wybierając zakładkę. Użytkownik nie kliknął linku, aby się tam dostać, nie przekazał go.

Referral Traffic (ruch polecający) – ruch z witryn odsyłających to metoda zgłaszania przez Google wizyt, które trafiły do ​​Twojej witryny ze źródeł spoza jej wyszukiwarki. Gdy ktoś kliknie hiperłącze, aby przejść do nowej strony w innej witrynie, Analytics śledzi kliknięcie jako wizytę odsyłającą do drugiej witryny. Strona inicjująca jest nazywana “stroną odsyłającą”, ponieważ odnosi się do ruchu z jednego miejsca do drugiego.

Paid Traffic (ruch polecający) – mówiąc najprościej, ruch polecający to pozyskanie odwiedzających twoją witrynę, za który płacisz. Niezależnie od tego, czy banery reklamują się w witrynach stron trzecich, Google Adwords czy Facebook Ad – wszystkie te działania są objęte płatnym ruchem.  Najważniejsze typy to PPC (Pay Per View), PPV (Pay Per View) i PPS (Pay Per Sale).

Page Analytics » tydzień 1

Jak przedstawiłem to wcześniej surowe dane przefiltrujemy dla naszych potrzeb używając następujących segmentów:

Single Session Users (użytkownicy z pojedynczymi sesjami) -zazwyczaj boty ale nie zawsze

Multi Session Users (użytkownicy z wieloma sesjami) – nasi mile widziani goście

Really Engaged Traffic (użytkownicy zaangażowani)

Page Analytics » tydzień 1

Returning Users (powracający użytkownicy)

Mobile and Tablet Traffic (ruch z telefonów komórkowych i tabletów)

Android Traffic (ruch z urządzeń z systemem android)

Page Analytics » tydzień 1

 

 

Dane przefiltrowane


Jak widzicie zastosowałem tu segmenty Multi Session Users (użytkownicy z wieloma sesjami) oraz Web Spiders test (wskazujący na ewentualne boty), które mniej więcej przedstawiają prawdziwy ruch “ludzkich” użytkowników.

Page Analytics » tydzień 1

Jeszcze na koniec słowo wyjaśnień skąd te segmenty?

W serwisie Google Analytics mamy możliwość konfigurowania własnych segmentów z określonymi kryteriami filtrowania lub skorzystania z gotowych segmentów opracowanych przez fachowców.

Page Analytics » tydzień 1

Wybierz segment z listy

Page Analytics » tydzień 1

 

Importuj z galerii

Page Analytics » tydzień 1

Utwórz

Page Analytics » tydzień 1

 

Możecie równocześnie udostępnić gotowe segmenty znajomym

Page Analytics » tydzień 1

Ja udostępnię na razie Web spiders test, który jest dość prosty ale do testów póki co wystarczający » https://analytics.google.com/analytics/web/template?uid=6cEiQGKPTt2PaTpC-rzzcg

Page Analytics » tydzień 1

Czas sesji <= 1 s (serwis ładuje się około 3 s)

Czas spędzony na stronie <= 1 s

Odsłon <= 1

 

Podsumowanie


Google Analytics to potężne narzędzie analityczne jednak zbiera wszystkie możliwe dane, które zawsze należy stosować w zależności od potrzeb stosując narzucone przez siebie kryteria. Natomiast rozszerzenie Page Analytics to wyłącznie nakładka wykorzystująca narzędzia serwisu Google Analytics, którą będziemy tu wykorzystywać do przedstawiania tygodniowych wyników ruchu użytkowników po zastosowaniu różnych technik SEM i SEO.

 

tydzień 1 » 28/10/2018 – 03/11/2018

Ukazało się 32 artykuły – wpisy bloga

Ukazało się 0 postów – na forum

 

Dane Google Analytics » Wszyscy użytkownicy vs Prawdziwe zaangażowanie


Page Analytics » tydzień 1

Page Analytics » tydzień 1

Page Analytics » tydzień 1

 

 

10 stron z najwyższym zainteresowaniem

Page Analytics » tydzień 1

 

 

Page Analytics


/

Page Analytics » tydzień 1

 

/kontakt/

Page Analytics » tydzień 1

 

/serwis-canva-szybki-przeglad-serwisu/Page Analytics » tydzień 1

 

/37-narzedzi-dla-instagrama-najlepsza-lista-narzedzi-dla-biznesu-i-rozwoju/

Page Analytics » tydzień 1

 

/jak-wlasciwie-rozpoczac-zabawe-z-blogiem-czy-sklepem-internetowym/

Page Analytics » tydzień 1

 

/17-porad-seo-na-2018-od-brian-dean/

Page Analytics » tydzień 1

 

/google-adsense-przeglad-dzialania/

Page Analytics » tydzień 1

 

Nie stosowano żadnych agresywnych metod mających wpływ na ranking oraz pozyskanie odbiorców

Wprowadzono do użytku domeny wsparcia, które zostaną zaprezentowane w późniejszym czasie. Analiza wstępna Alexa dla domen  Alexa Data

hddrive.cloud
hddrive.net.pl
hddrive.online
hddrive.site
inkedin.net.pl
mynewshop.online
nomoresecrets.cloud
nomoresecrets.eu
nomoresecrets.site
mojnowysklep.pl
nomoresecrets.pl
allegro.auto.pl
fejsbuk.online
fejsbuk.site
glowno-online.pl
glowno.net.pl
full-free-service.pl
glowno.online
sklep.site
google.sos.pl