• 3
    Shares

Wprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po kroku

Krótki adres: https://wp.me/p9HR8C-3de

Wprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po kroku

Wprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po kroku

 

WordPress to system oprogramowania Open Source , wykorzystywany przez miliony ludzi na całym świecie do tworzenia pięknych stron internetowych i blogów. Jest w pełni konfigurowalny dzięki wykorzystaniu motywów i wtyczek .

“WordPress to oprogramowanie internetowe, którego możesz użyć do stworzenia pięknej witryny lub bloga. Chcemy powiedzieć, że WordPress jest jednocześnie darmowy i bezcenny “.

Motywy można łatwo pobrać z oficjalnej witryny WordPress lub z setek innych miejsc w Internecie. To samo dotyczy wtyczek, które służą do rozszerzenia funkcjonalności twojej witryny WordPress.

Oprócz tego, że jest to fantastyczny system zarządzania blogami i treścią, jedną z ogromnych zalet jest bogactwo informacji. Za projektowaniem i rozwojem samego systemu WordPress stoi wielka społeczność ludzi. Ludzie z całego świata poświęcają swój czas, wiedzę i umiejętności, aby utrzymywać i aktualizować WordPress.

Jest też ogromna liczba projektantów, programistów i blogerów, którzy dzielą się swoją wiedzą za pośrednictwem postów na blogu, tutoriali, recenzji, filmów i tworzenia tysięcy motywów i wtyczek.

WordPress zasila oszałamiającą liczbę stron internetowych. W rzeczywistości stanowi ponad 29% całej sieci! Wszystko od osobistych blogów po duże korporacyjne strony internetowe.

 

Logowanie


Zanim będzie można wprowadzić jakiekolwiek zmiany w witrynie, należy się zalogować. Logowanie do witryny zazwyczaj znajduje się pod następującym adresem URL: http://twoja-strona.com/wp-admin . Oczywiście należy zamienić twoją -twoja-strona.pl na rzeczywistą nazwę domeny.

Wprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po kroku

Są oczywiście wyjątki od tego. Na przykład twoja konfiguracja WordPressa może być zainstalowana w podkatalogu. Jednak w przypadku większości standardowych konfiguracji powyższy adres URL powinien działać.

Możesz zalogować się do pulpitu nawigacyjnego, używając nazwy użytkownika lub adresu e-mail powiązanego z kontem.

Deska rozdzielcza


Po zalogowaniu pojawi się pulpit nawigacyjny WordPress. To jest główna strona główna Twojej administracji. Na samej górze pulpitu (i na każdej stronie) zobaczysz nazwę swojej strony w obszarze nagłówka. Na przykładowym zrzucie ekranu poniżej (i całej tej dokumentacji) nazwa witryny to Twoja witryna WordPress . Jest to również linkowane do strony głównej Twojej witryny. Zobaczysz także nazwisko osoby, która jest aktualnie zalogowana. Przesuń kursor nad swoją nazwę, aby odsłonić link Wyloguj, a także link do edycji swojego profilu.

Po wprowadzeniu nowych lub zaktualizowanych funkcji do WordPress zostanie wyświetlony wskaźnik Nowa cecha. Ma to na celu zwrócenie uwagi na niektóre funkcje dodane do Dashboard – “deski rozdzielczej,” które zostały dodane lub zaktualizowane. W poniższym obrazie pulpitu wskaźnik nowej funkcji podświetla zaktualizowany pasek narzędzi. Kliknij Odrzuć, aby ukryć wskaźnik.

Wprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po kroku

Na większości stron tuż pod nazwą użytkownika znajduje się kilka małych odwróconych kart. Jeden nazywa się Opcje ekranu i drugi nazywa się Pomoc . Kliknięcie jednego z tych linków spowoduje przesunięcie panelu z góry strony. Pomoc Link oczywiście wyświetla informacje pomocy. Opcje ekranu link będzie wyświetlać różne opcje, które pozwalają skonfigurować, co jest wyświetlane na bieżącej stronie. Szczegóły w tym panelu zmieniają się w zależności od aktualnie przeglądanej strony. Na przykład na głównej stronie Pulpitu opcje ekranu pozwalają określić, które panele mają być wyświetlane na stronie, a także ile kolumn ma wyświetlać panele.

Wprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po kroku

 

Pasek narzędzi


Pasek narzędzi WordPress to sposób na łatwy dostęp do niektórych z najpopularniejszych funkcji WordPress. Kiedy zalogujesz się do pulpitu WordPress i odwiedzasz swoją stronę, zobaczysz pasek narzędzi biegnący u góry strony. Pasek ten pojawia się tylko wtedy, gdy jesteś zalogowany na stronie WordPress, co oznacza, że ​​nie będzie widoczny dla zwykłych użytkowników witryny. Jeśli nie jesteś zalogowany, pasek narzędzi nie zostanie wyświetlony.

Wprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po kroku

Wprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po krokuWprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po kroku

Pasek narzędzi umożliwia szybki dostęp do następujących często używanych funkcji.

  • Przejdź do strony WordPress.org, Codex lub fora pomocy technicznej
  • Wyświetlaj Pulpit nawigacyjny witryny i inne często używane opcje menu, które pozwalają aktualizować witryny, motywy, widżety i menu
  • Odwiedź Dostosuj, aby zaktualizować różne ustawienia witryny i zaktualizuj swoje obrazy tła i nagłówka w zależności od motywu
  • Przeglądaj lub edytuj swoje komentarze do blogów
  • Dodaj nowy wpis, media, stronę lub użytkownika
  • Wykonaj wyszukiwanie w witrynie
  • Zobacz lub edytuj swój profil i wyloguj się z pulpitu WordPress

Wprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po kroku

 

Wpisy kontra Strony


WordPress opiera się na dwóch podstawowych pojęciach. Wpisy i strony. Wpisy są zazwyczaj wpisami blogów. Seria artykułów wymienionych (zwykle) odwrotnie chronologicznie. Strony są używane do bardziej statycznej zawartości (tj. Treści, która nie zmienia się lub zmienia się nieczęsto). Strona “O nas” jest przykładem strony na typowej stronie internetowej. W większości przypadków okaże się, że zawartość strony “O nas” nie zmienia się tak często.

Teraz możesz myśleć: “ale nie potrzebuję bloga”. To może być prawda, ale możesz także skorzystać z koncepcji blogu, jeśli masz stronę, na której musisz wyświetlać “najnowsze wiadomości” lub nawet aktualizacje firmy. Zasadniczo każda informacja, która jest regularnie aktualizowana, może korzystać z funkcjonalności “blogu”. Niezależnie od tego, czy jest to tradycyjny blog, najnowsze wiadomości firmy, czy nawet własne aktualizacje.

Wpisy

 Wpisy


Po kliknięciu opcji menu Wpisy zostanie wyświetlona lista wpisów, które zawiera Twoja witryna. Wśród wyświetlanych informacji znajduje się tytuł wpisu, autor, kategorie, tagi, liczba komentarzy oraz data opublikowania, data zaplanowana lub data ostatniej modyfikacji wpisu. Ekran Wpisów będzie wyglądać podobnie do ekranu poniżej.

Wprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po kroku

Na górze strony możesz zobaczyć, ile wpisów masz w swojej witrynie, ile zostało opublikowanych przez Ciebie lub opublikowanych, zaplanowanych, przyklejonych, oczekujących, w Robocie lub w koszu.

Wprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po kroku

Po najechaniu kursorem na każdy wiersz kilka linków pojawi się pod tytułem Post.

Wprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po kroku

  • Edytuj – pozwoli Ci edytować swój wpis. Jest to to samo, co kliknięcie tytułu Post
  • Szybka edycja – umożliwia edycję podstawowych informacji o wpisie, takich jak tytuł, ślimak, data oraz kilka innych opcji
  • Do kosza – wyśle ​​wiadomość do kosza. Po opróżnieniu kosza strona zostaje usunięta
  • Podejrzyj – wyświetla post. Jeśli post nie został jeszcze opublikowany, wyświetli się podgląd

Obok każdego tytułu wpisu znajduje się pole wyboru. Pozwala to na wykonanie akcji na wielu przedmiotach naraz. Po prostu zaznacz posty, które chcesz zmienić, a następnie z menu Działania zbiorcze wybierz opcję Edytuj lub opcję Przenieś do kosza , a następnie kliknij przycisk Zastosuj . Opcja Edytuj umożliwia edycję kategorii, znaczników, autora, zezwalanie na komentarze i pingi, status oraz sprawdzanie, czy wpisy są “lepkie”. Opcja Przenieś do kosza przeniesie wybrane elementy do kosza.

Wprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po kroku

Możesz także filtrować strony wyświetlane za pomocą list rozwijanych i przycisku Filtruj .

Wprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po kroku

Kliknięcie przycisku Opcje ekranu w prawym górnym rogu ekranu pozwala zmienić sposób wyświetlania listy Wpisów. Kliknij opcję Widok listy, aby wyświetlić posty w tradycyjnym widoku listy lub kliknij opcję Widok fragmentu , aby wyświetlić krótki fragment postu pod tytułem Post. Możesz także ukryć różne kolumny z widoku, jeśli nie chcesz ich widzieć. Kliknięcie przycisku Zastosuj spowoduje zapisanie zmian.

Wprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po kroku

Strony

Strony


Po kliknięciu opcji menu Strony wyświetli się lista stron, które zawiera Twoja witryna. Wśród wyświetlanych informacji jest tytuł strony, autor, liczba komentarzy oraz data opublikowana lub data ostatniej modyfikacji strony. Ekran Strony będzie wyglądać podobnie do ekranu poniżej.

Wprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po kroku

W górnej części strony możesz zobaczyć, ile stron masz w swojej witrynie, ile zostało opublikowanych przez Ciebie lub ile jest opublikowanych lub w wersji roboczej.

Po najechaniu kursorem na każdy wiersz kilka linków pojawi się pod tytułem strony.

  • Edytuj – umożliwia edycję strony. Jest to to samo, co kliknięcie tytułu strony
  • Szybka edycja – umożliwia edycję podstawowych informacji o stronie, takich jak tytuł, ślimak, data oraz kilka innych opcji
  • Do kosza – wyśle ​​stronę do kosza. Po opróżnieniu kosza strona zostaje usunięta
  • Podejrzyj – Wyświetla stronę. Jeśli strona nie została jeszcze opublikowana, wyświetli się podgląd

Obok każdego tytułu strony znajduje się pole wyboru. Pozwala to na wykonanie akcji na wielu przedmiotach naraz. Po prostu zaznacz strony, które chcesz zmienić, a następnie z menu Działania zbiorcze wybierz opcję Edytuj lub opcję Przenieś do kosza , a następnie kliknij przycisk Zastosuj . Opcja Edytuj umożliwia edycję autora, rodzica, szablonu, zezwalanie na komentarze i status każdej z zaznaczonych pozycji. Opcja Przenieś do kosza przeniesie wybrane elementy do kosza.

Możesz także filtrować wyświetlane strony za pomocą listy rozwijanej i przycisku Filtruj .

 

Dodawanie zawartości witryny


Dodawanie treści do witryny jest łatwym procesem, niezależnie od tego, czy tworzysz wpis, czy stronę. Procedura dla obu jest prawie identyczna. Oprócz tego, jak wyświetlają się w Twojej witrynie, co zostało opisane wcześniej, główną różnicą jest to, że posty umożliwiają powiązanie kategorii i tagów, a strony nie. Jaka jest różnica między kategoriami i tagami? Zwykle tagi są ad-hoc słowami kluczowymi, które identyfikują ważne informacje w Twoim wpisie (nazwiska, tematy, itp.), Które mogą lub nie mogą się powtarzać w innych wpisach, podczas gdy kategorie są z góry ustalonymi sekcjami. Jeśli myślisz o swojej witrynie jak o książce, Kategorie są jak Spis treści, a Tagi są jak warunki w indeksie.

Dodawanie nowej strony

Aby dodać nową stronę, najedź kursorem na opcję menu Strony w menu nawigacyjnym po lewej stronie, a następnie w menu rozwijanym kliknij link Dodaj nowy . Możesz także kliknąć opcję menu Strony , a następnie kliknąć znajdujący się poniżej link Dodaj nową

Wprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po kroku

lub przycisk Dodaj nową u góry strony. Zostanie wyświetlona strona podobna do poniższego obrazka.

Wprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po kroku

Kto wynik działania

Wprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po kroku

Dodawanie nowego wpisu

Aby dodać nowy wpis, najedź kursorem na opcję menu Wpisy w menu nawigacyjnym po lewej stronie, a następnie w menu rozwijanym kliknij link Dodaj nowy . Możesz także kliknąć opcję menu Posty , a następnie kliknąć znajdujący się poniżej link Dodaj nowy lub przycisk Dodaj nowy u góry strony. Zostanie wyświetlona strona podobna do poniższego obrazka.

Wprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po kroku

Dodawanie treści za pomocą Edytora wizualnego

Edytor używany do wprowadzania treści na twoją stronę lub wpis jest bardzo łatwy w użyciu. Przypomina to użycie zwykłego edytora tekstu z przyciskami paska narzędzi, które pozwalają ci na pogrubienie ( Pogrubienie) lub kursywę ( italski) lub wpisywanie w nagłówkach ( Styl) lub punktach ( Bulletered List Numerowana lista). Można nawet używać większości podstawowych skrótów klawiaturowych używanych w innych edytorach tekstu. Na przykład: Shift + Enter wstawia podział wiersza, Ctrl + C / Cmd + C = kopiowanie, Ctrl + X / Cmd + X = cięcie, Ctrl + Z / Cmd + Z = cofanie, Ctrl + Y / Cmd + Y = redo , Ctrl + A / Cmd + A = wybierz wszystko itp. (Użyj klawisza Ctrl na komputerze lub klawisza Command na Macu).

Wprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po kroku

Podczas dodawania treści do strony Edytor wizualny rozwija się, dopasowując do treści, a nie tylko przewijając. Oprócz tego, bez względu na wysokość edytora wizualnego, przyciski paska narzędzi będą dostępne przez cały czas, trzymając się u góry strony.

Korzystając ze specjalnych skrótów klawiszowych, dodawanie treści jest teraz jeszcze łatwiejsze. Jeśli chcesz dodać nagłówki o różnych rozmiarach do treści, zamiast wybierać rozmiar nagłówka z rozwijanego paska narzędzi, możesz teraz rozpocząć linię z dwoma lub więcej hashtagami (#) i po naciśnięciu Enter, aby przejść do następnej linii, edytor wizualny automatycznie przekształci Twój tekst w odpowiedni nagłówek. Podobnie jak nagłówki, możesz również użyć * lub – do utworzenia listy nieuporządkowanej, używając 1 . rozpocznie listę uporządkowaną, a > utworzy cytat z bloku.

Pełna lista dostępnych skrótów klawiaturowych jest następująca;

* – Rozpocznij nieuporządkowaną listę
– – Rozpocznij nieuporządkowaną listę
1. – Rozpocznij uporządkowaną listę
1) – Rozpocznij nieuporządkowaną listę
## – H2
### – H3
#### – H4
##### – H5
## #### – H6
> – Dodaj cytat blokowy
– – Dodaj poziomą linię
`..` – Konwertuj tekst na blok kodu (zamień tekst na …)

U góry edytora znajdują się dwie zakładki: Visual i Text ( Wizualny / tekstowy). Przełączają one widok edytora między edytorem wizualnym a edytorem tekstu . Widok Tekst umożliwi przeglądanie kodu HTML, który tworzy treść. Dla bardziej doświadczonych użytkowników może to być pomocne czasami, ale dla tych, którzy nie znają tagów HTML, nie jest to zalecane.

Podczas tworzenia nowej strony lub wpisu, pierwszą rzeczą do zrobienia jest wpisanie tytułu w górnym polu wpisu, w którym znajduje się tytuł Wprowadź tutaj . Po przesunięciu kursora w dół do edytora zostanie utworzony nowy Permalink dla twojej strony. Permalinki to stałe adresy URL do poszczególnych postów, stron, kategorii itp. Chociaż zwykle nie jest to konieczne, możesz ręcznie edytować link bezpośredni, klikając aktualny link bezpośredni (część za nazwą domeny na żółtym tle) lub klikając Edytuj przycisk obok niego. Po zmodyfikowaniu kliknij OK, aby zapisać lub Anuluj, aby anulować zmiany.

U góry edytora, w którym zapisano treść, dostępnych jest wiele przycisków formatowania. Kliknięcie przycisku Przełącz paska narzędzi ( Przełącz pasek narzędzi) spowoduje wyświetlenie lub ukrycie drugiej linii przycisków formatowania, która zapewnia dodatkową funkcjonalność. Przyciski edytora wykonują następujące funkcje:

  • Dodaj medium – Służy do przesyłania i wstawiania multimediów, takich jak obrazy, audio, wideo lub dokumenty
  • Styl – używany do formatowania tekstu strony na podstawie stylów używanych przez bieżący motyw
  • Pogrubienie – pogrubiony tekst
  • Kursywa – Tekst pisany kursywą
  • Lista wypunktowana – Utwórz listę nieuporządkowanych (punktor)
  • Lista numerowana – Utwórz listę uporządkowaną (numerowaną)
  • Cytat (Blockquote) – używany jako sposób na pokazanie oferty. Wygląda na to, że będzie to całkowicie zależne od tematu, z którego aktualnie korzysta Twoja witryna
  • Wyrównaj w lewo – Wyrównaj tekst w lewo
  • Wyrównaj centrum – Wyrównaj tekst na środku strony
  • Wyrównaj w prawo – Wyrównaj tekst w prawo
  • Wstaw / edytuj link – służy do utworzenia łącza html do innej strony lub witryny. Jeśli żaden tekst nie zostanie wybrany jako pierwszy, adres URL, który wpisujesz, będzie również używany do tekstu linku
  • Wstaw znacznik ‘Czytaj dalej’ – wstawia znacznik Czytaj dalej. W większości blogów wyświetlany jest tylko niewielki fragment posta. Aby przeczytać dalej resztę artykułu, kliknij link Tytuł wpisu lub link “Czytaj więcej …”. Po wstawieniu znacznika “Więcej” do posta wszystkie elementy przed tagiem są traktowane jako ten fragment. Najczęściej używasz tego przycisku podczas tworzenia posta na blogu zamiast na stronie
  • Przełącz pasek narzędzi – służy do pokazywania lub ukrywania drugiego rzędu przycisków formatowania na pasku narzędzi edytora
    Distraction Free Writing Distraction Free Writing – Kliknięcie tego przycisku spowoduje powiększenie edytora tak, aby wypełnił okno przeglądarki. Kliknięcie linku Zakończ pełny ekran u góry ekranu spowoduje przywrócenie oryginalnego rozmiaru
  • Przekreślenie – dodaj przekreślenie do tekstu
  • Linia pozioma – wstawia poziomą linię do strony
  • Kolor tekstu – służy do zmiany koloru tekstu
  • Wklej jako tekst – Kopiowanie i wklejanie tekstu z innych witryn lub edytorów tekstów czasami pozostawia tekst sformatowany inaczej niż oczekiwano. Powodem tego jest to, że często znaczniki html lub kody, które sformatowały oryginalny tekst, są wklejane wraz z samym tekstem. Aby tego uniknąć, wklej jako tekst usunie wszystkie te znaczniki formatowania i html. Opcja Wklej jako tekst działa jak przełącznik, pozostaje włączony, dopóki go nie wyłączysz, klikając ponownie przycisk lub dopóki nie zapiszesz zawartości strony
  • Wyczyść formatowanie – użyj tego, aby usunąć całe formatowanie (np. Pogrubienie, podkreślenie, kolor tekstu itp.) Z podświetlonego tekstu
  • Specjalny charakter – Używany do wstawiania znaków specjalnych, które nie są łatwo dostępne z klawiatury (np. ¼, ½, ¾, ©, €, Ö itp.)
  • Zmniejsz wcięcie – usuwa jeden poziom wcięć
  • Zwiększ wcięcie – Wcięcie tekstu o jeden poziom
  • Cofnij – cofnij ostatnią akcję
  • Ponów – Ponów ostatnią akcję
  • Skróty klawiszowe – wyświetla informacje o edytorze graficznym WordPress wraz ze skrótami klawiszowymi
  • Wizualny / tekstowy – Przełącza widok edytora między Edytorem wizualnym a edytorem tekstu. Widok Tekst umożliwi przeglądanie kodu HTML, który tworzy treść. Dla bardziej doświadczonych użytkowników może to być pomocne czasami, ale dla tych, którzy nie znają tagów HTML, nie jest to zalecane

Nie jest tego zbyt dużo ale w kolejnych publikacjach zajmiemy się rozbudową czystego wordpressa o wtyczki.

Wprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po kroku

Przejście do edytora tekstu

U góry edytora znajdują się dwie zakładki: Wizualny i Tekstowy. Przełączają one widok edytora między edytorem wizualnym, a edytorem tekstu. Widok Tekstowy umożliwia przeglądanie kodu HTML, który tworzy treść. Dla bardziej doświadczonych użytkowników może to być pomocne czasami, ale dla tych, którzy nie znają tagów HTML, nie jest to zalecane.

Edytor tekstu jest podobny do edytora wizualnego, ale nie tak intuicyjny. Liczne przyciski formatowania zapewniają podstawowe możliwości formatowania HTML podczas edycji zawartości strony lub postu.

Wprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po kroku

Przyciski działają na dwa sposoby. Kliknięcie przycisku bez podświetlania żadnego tekstu jako pierwszego spowoduje wstawienie otwierającego znacznika HTML związanego z tym przyciskiem. Na przykład kliknięcie przycisku Wytłuszczenie spowoduje wstawienie tagu HTML <strong> do tekstu. Ponowne kliknięcie przycisku Pogrubienie zamknie tag, wstawiając zamykający tag </ strong>. Jeśli zaznaczysz jakiś tekst przed kliknięciem przycisku, oba znaczniki otwierające i zamykające zostaną wstawione wokół zaznaczonego tekstu. Na przykład podkreślenie tekstu “pogrubioną czcionką” przed kliknięciem przycisku Pogrubienie spowoduje wstawienie “<strong> pogrubionego tekstu </ strong>”.

Następujące przyciski edytora są dostępne w edytorze tekstu:

  • Bold – pogrubiony tekst
  • Kursywa – Tekst pisany kursywą
  • Link do edycji – Używany do wstawiania linku do strony. Po kliknięciu przycisku pojawi się wyskakujące okienko, w którym wpisujesz adres URL, do którego chcesz utworzyć link
  • Blockquote – używany jako sposób na pokazanie oferty. Wygląda na to, że będzie to całkowicie zależne od tematu, z którego aktualnie korzysta Twoja witryna
  • Usuń – używany jako sposób wyświetlania usuniętego tekstu. Wygląda na to, że będzie to zależało od motywu, ale zwykle odbywa się poprzez pokazanie tekstu z przekreśleniem
  • Wstaw – używany jako sposób wyświetlania wstawionego tekstu. Wygląda na to, że będzie to zależało od motywu, ale zwykle odbywa się poprzez wyświetlenie tekstu z podkreśleniem
  • Obraz – służy do wstawiania obrazu do komentarza. Po kliknięciu przycisku pojawi się wyskakujące okienko, w którym wpisz adres URL obrazu, który chcesz wstawić
  • Lista nieuporządkowanych – Używany do wstawiania listy nieuporządkowanych (lub nie numerowanych)
  • Lista uporządkowana – służy do wstawiania uporządkowanej (lub ponumerowanej) listy
  • Pozycja listy – służy do wstawiania elementu listy do listy uporządkowanej lub niezłożonej
  • Kod – używany do wskazania fragmentu kodu
  • Czytaj więcej – Wstawia znacznik Więcej do Twojej strony. W większości blogów wyświetlany jest tylko niewielki fragment wpisu. Aby przeczytać dalej resztę artykułu, kliknij link Tytuł wpisu lub link “Czytaj więcej …”. Po wstawieniu znacznika “Więcej” do wpisu wszystkie elementy przed tagiem są traktowane jako ten fragment. Najczęściej używasz tego przycisku podczas tworzenia posta na blogu zamiast na stronie
  • Zamknij tagi – służy do zamykania otwartych tagów. Jeśli na przykład kliknąłeś przyciski Pogrubienie i Kursywa, aby wstawić tagi otwierające, kliknięcie przycisku Zamknij tagi spowoduje wstawienie obu dopasowanych znaczników zamykających w odpowiedniej kolejności
Zmiana formatu wpisu

Format wpisu to meta (dane) informacje, które mogą być używane w obrębie tematu do stylizowania lub dostosowywania prezentacji wpisu. Funkcja format wpisu udostępnia znormalizowaną listę formatów dostępnych dla wszystkich motywów obsługujących tę funkcję. Nie ma wymogu, aby motywy obsługiwały każdy format na liście, a nowe formaty nie mogą być wprowadzane przez motywy, a nawet wtyczki. Jeśli Twój motyw obsługuje formaty wpisów, możesz wybrać sposób wyświetlania każdego postu, wybierając format postu z listy przycisków opcji, podobny do poniższego ekranu. Jeśli Twój motyw nie obsługuje formatów wpisów, panel Format nie będzie wyświetlany.

Wprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po kroku

Podczas gdy rzeczywisty wpis treści postu nie ulegnie zmianie, motyw może użyć wybranego formatu, aby wyświetlić post inaczej. Sposób wyświetlania treści zależy wyłącznie od tematu, ale poniższa lista dostępnych formatów postów zawiera ogólne wskazówki WordPress dotyczące ich stylu.

  • Zwykły wpis – jest to standardowy / domyślny format wpisu na blogu.
  • Notatka na marginesie – Typowo stylizowany bez tytułu. Podobne do aktualizacji notatek na Facebooku
  • Obrazek – pojedynczy obraz
  • Film – pojedynczy film
  • Cytat – Cytat, najprawdopodobniej zawarty w bloku cytowanym
  • Odnośnik – link do innej strony
  • Galeria – Galeria obrazów. Wpis będzie prawdopodobnie zawierał krótki kod galerii i będzie zawierać załączniki do obrazów
  • Plik dźwiękowy – plik audio, taki jak podcast
Przegląd poprzednich wersji

Podczas edytowania wpisu lub strony liczba wersji tego konkretnego wpisu lub strony jest wyświetlana w panelu publikowania lub panelu starsze wersje , jeśli go posiadasz.

Kliknij łącze Przeglądaj obok pozycji Zmiany: w panelu Publikuj , aby przejrzeć różne wersje bieżącego wpisu lub strony.

Wprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po kroku

Wprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po kroku

Użyj suwaka u góry strony lub kliknij przyciski Poprzedni i Następny, aby poruszać się po różnych wersjach Wpisu lub Strony.

Treści, które zostały usunięte, zostaną zacieniowane na czerwono, a dodane treści zostaną zacieniowane na zielono. Jeśli zawartość jest ciemnoczerwona i / lub ciemnozielona, ​​podświetla ona określoną zawartość, która została usunięta lub dodana. Jeśli akapit lub linia jest po prostu jasnoczerwona i / lub jasnozielona, ​​zmiana dotyczyła całego akapitu lub linii.

Możesz także porównać dwie różne wersje, klikając pole wyboru Porównaj dwie wersje w górnej części strony.

Jeśli chcesz przywrócić poprzednią wersję, kliknij przycisk Przywróć tę wersję .

Wprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po krokuWprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po kroku

 

Podsumowanie


Jest to pierwsza część wprowadzenia do wordpressa. W kolejnej części omówię kolejne elementy “czystego” wordpressa.

Jednak na koniec warto przedstawić jeszcze ciekawostkę. Dokonałem wstępnych testów takiej standardowej wersji wordpress z wykorzystaniem serwisu GTmetrix. Przy instalacji kolejnych wtyczek będę prezentował zmiany w obciążeniu serwisu przez kolejne elementy.

Latest Performance Report for_ (2)

Latest Performance Report for_ (2)

Wprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po kroku

Wprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po kroku

Latest Performance Report for_ (2)

Latest Performance Report for_ (2)

Latest Performance Report for_ (2)

Wprowadzenie do WordPressa dla opornych » krok po kroku

Tak jak widzicie nie jest źle 😁 Zobaczymy co zmienią wtyczki?

Facebook Comments